Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Lite inköp....



Efter att ha haft hjärtat i halsgropen när gubben klättrade upp i trädet för att kapa av lite kvistar....Till saken hör att han är riktigt höjdrädd!!!


Så åkte jag och grannen på en avslappnande shoppingrunda....

Efter den kunde jag pryda mina väggar för en kostnad av hela 44 kronor...

Härliga köksalmnack med en massa härligt gamla recept.





Dessa fina böcker hamnade på en tavellist mellan matplatsen och köket.



En söt gammal tavla..



Det blev en till karott sådana som man kom ihåg sedan man var liten..



Ett par små vaser, kommer att passa bra till någon dukning....



En gammal söt läsebok....





Det blev fyra stycken temuggar med lock...



En ljusstake till rumsbordet ....



Några fler formar...;)



Tänk jag som så länge sökte efter en spritspip har nu två för det var nämligen en i burken med formar ....



Samt en pepparkvarn....



Många fina saker i mitt tycke...

Visst jag hade kunna gå och köpa en tavla för 8000 :-, fyra muggar för 600:-, Lite karotter, vaser, ljustakar och böcker för ytterligare någon tusenlapp, men jag är garanterat lika glad som dom som gör det....Skillnaden är bara att allt detta slutade på 177 kronor... Alltså har jag åtskilliga tusenlappar kvar i plånboken än den som föredrar "fina saker".

Naturligtvis kan det vara lite jobbigt att röja alla gamla saker den dagen vi dör, men vi får se det så här....Att med det allt stigande energipriserna får dom sig en riktig brasa att värma sig med ;) Och förhoppningsvis någon krona som man har kunnat spara så dom kan köpa vad dom vill....

Alltid något....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar