Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Redan onsdag....



Tänk vad tiden går fort....redan onsdag, man hinner inte med...

I går hade vi en jobbig dag! Fällande träd.....blev tio stycken, en blandning av björk, gran och tall... På björkarna växer det löv som alla vet.....snacka om att det blev en hel massa ris.....

Tänk vilken tur att vi hade vår granne som jobbade som bara den....
Vet inte hur det skulle ha gått utan honom...


Anders han var helt knäckt i går kväll.....Om vi säger så här...jag tror inte han ska sadla om till timmerhuggare ;)



Träd låg över vägen och träd landade om vi så säger på fel sida om staketet....Så i dag blir det lagning av staket kan jag säga....



Enligt uppgift så tappade den förra ägaren björkarna på sav...? Men kan det verkligen bli sådana skador för det ???

Det man inte förstår sig på får man lämna...

Så ringde "Lella" Elin och sa att hon var på väg upp....Hon och Jocke....Ja hon och hennes häst hade en heldag kan man säga..:))

Så kom dom  och jag hade tänkt ta en massa bilder men se då beslutade min kamera sig för att trillskas...blev inte många bilder där inte...







Jocke fastnade med hoven i bandet som han var bunden med medans Elin skulle få i sig en tallrik köttsoppa....Blev naturligtvis lite skärrad och  sparkade sönder staketet där han stod....Såååå som sagt det blir en hel del lagning i dag..!!

Han är så himla fin Jocke, mörk och blank...Å han som  brukar vara så skärrad när han kommer på nya platser stod helt lugnt och betade på ängen, tills incidenten med bandet....

Efter köttsoppan satte sig Elin upp och red hem igen...Blev en liten tripp på tre mil...undra om hon är lite stel i dag....Skulle nog tro det ;)

Blev en liten rishög kvar sen i går...det ska lastas sen börjar ihoplappning av staketet så inte våra små charmtroll smiter ut :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar