Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Titanic










I natt var det precis 100 år sedan White Star Line-rederiets största passagerarfartyg i Olympic-klassen, RMS Titanic, sjönk på sin jungfruresa.

Kan inte annat än tänka på alla plågade själar som omkom denna natt för så länge sedan. Man kan nästan höra deras rop på hjälp.

Tänk ett så stort fartyg gå under på bara ett par timmar, ett fartyg som skulle vara osänkbart!! Men ändå fanns där lite sanning...

Så mytomspunnet, så omtalat, så romantiserat, så rekonstruerat i alla möjliga former...
Ja då lever fortfarande RMS Titanic...
Det har aldrig riktigt gått under......
Trots 100 år på nacken....


Michel och Edmond Navratil, 4 och 2 år, var de enda barn som räddades från Titanic utan någon förälder eller vårdnadshavare. De har senare blivit kända som "De föräldralösa från Titanic".

Edmond och Michel Navratil återförenades senare med sin mor. Barnen togs tiden efter förlisningen om hand av Margaret Hays, en fransktalande förstaklasspassagerare sedan deras far dragits ner med Titanic. Till slut lyckades man lokalisera modern i Frankrike.

Alltid någonting som slutade lyckligt...:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar