Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Härligt ljuvligt....

Sommar, sol, semester och nästan knottfritt.

Kan det bli bättre :)

Blir inte att skriva så mycket nu kära vänner när man bara njuter av att vara.....

Har varit och handlat en snabbis i dag annars är man aldrig någonstans, man bara är och gör vad som faller in.

I går kväll var våra trevliga grannar över med rosé vin, jordgubbar, chips och godis. Ja dom är bara för söta :) Satt och pratade om spöken och lite av varje till senan kväll. Sen blev det hoppa i säng och tänk inget spöke har rövat bort mig, drömde inte ens om något.. :))



När jag var iväg och handlade så köpte jag en tvätt lina....Nu blir det handtvätt på det gamla viset.
Tvättbrädan står färdig, tvätten är lagt i blöt så snart blir det gnugga av. Klart man kan fara hem och tvätta men det lättaste som linnen och dukar kan man tvätta ur utan att bli helt handikappad i armarna :))

Annars då?

Anders byggde ett nytt lock över brunnen.

Det blev riktigt fint och nu behöver man inte vara rädd att någon hoppar på det och hamnar i de kalla vattnet i den djupa brunnen.....



Ny bordskiva har han gjort på det gamla bordet...


Nu är det skinande blankt så man kan torka av det... Den gamla var så nött och sprucken att det var helt hopplöst att torka. Men i övrigt är bordet kvar i sitt gamla skick :)

Ja dörren står för jämnan öppen....



Till snickarboan...Just nu håller han på med någon hylla....donar och slipar så dammet ryker..
Visst är det väl härligt att hålla på med någonting man tycker om...

Avslutar med en bukett ljuvligt vita blommor som jag fick av Elin i går. Vet inte vad dessa rosenliknande blommorna heter men dom är otroligt vackra :))




 
Livet är bra härligt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar