Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Till slut....

Ja med lite detektivarbete och hjälp från min söta granne...så hittade jag till slut vad den stora gröna larven blir när den blir stor.


Detta blir då en makaonfjäril när den har vuxit till sig. Otroligt att föreställa sig att en sådan här slingrig sak ska bli en stor vacker fjäril....Hmmmmm



Enligt dom som nu förstår sig kommer den att förpuppa sig och blir då en fjäril först nästa sommar om den överlever vintern här uppe. Enligt fjärilskartan så är dom inte så vanliga här.

Ja då var det mysteriet löst i alla fall :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar