Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Redan Onsdag....




Tänk att det redan är onsdag...
Tiden går så fort att man hinner inte med...

Som jag berättade i det tidigare inlägget så var vi på auktion...
Ingenting blev inropat där inte. Det var mest saker för herrar och det lilla som var kvar var som inget man ville ha.

Jag och Elin åkte istället till Älvsbyn på Handplockat och som vanligt hittade man desto mer saker där :)) Killarna lämnade vi kvar på auktionen där Daniel gjorde en hel del fina fynd som kommer att gagna gubben min med ;) Vi har tur som har så snälla mågar :)

Åter till lite av inköpen...

Stor och härlig...ryms mycket saker i denna...


Lite fejkad grönska inför vintern ;)




Lite te får alltid följa med hem :) Denna gång blev det "En sprucken rosa Tekopp och
Saffrans Te"


En liten blomster slinga, även den kommer att sitta fint till hösten :)


Lite fler tvålar följde också med hem men dom har jag visat sedan tidigare. Dom doftar så ljuvligt att den måste bara följa med i påsen hem :))

Sist men absolut inte minst en jätte fin golvhylla...Även i den kan man förvara en hel massa saker...Böcker kanske...Ja vi får se, när jag har parkerat den uppe på stugan finns det garanterat en massa saker att stoppa däri ;)




Svärmor hade varit på loppis i Jokkmokk...Hon har börjat lära sig vad jag tycker om ;)
För hon hade med sig ett par underbara saker till mig :))

En härligt gammal rostig vas...



En jätte tung järnhållare till hushållspappret :)



Det där bidde en hel del fina saker. Sen var jag ute i bodan och hittade där en gammal kaffe panna som jag har samlat på mig någon gång och glömt bort....



 
Tack Elin för en riktigt trevlig dag... "Trots den hemska bilfärden" ;)
Det ska vi göra om, men absolut inte den vägen......!!!
 
Nu ska jag fortsätta med mitt, lite packning som ska upp till stugan...
Gubben kommer hem redan i kväll, inte dumt alls då kan vi fara upp till stugan i morgon bitti :) Gubben ska snickra en massa saker som har kommit på beställning så nu ser man väl knappt till honom på dagarna....Då är det bara snickarboa som gäller :))
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar