Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Semestern över.....

Så var semestern över för denna gång....

Den har varlit ljuvlig....värme och sol nästan hela tiden. Denna sommaren kan man bara inte klaga över.

Hemma igen och har lyckats få lite ordning här med...

I morgon ska vi på auktion, verkade inte vara så mycket för mig men om man däremot är intresserad av snickerimaskiner, båtar och båtmotor så kanske man skulle vara mer entusiastisk..:)

Har varit på en enda loppis i sommar....

Men det var en, härlig loppis med många trevliga människor, ja en riktigt härlig dag blev det i Älvsbyn..:))

Jenny köpte mig en mjöltunna :)) Den var så fin så fin, till och med mjölsleven följde med :))...Mjöl kommer jag nog inte att ha i den, skulle nog ta alltför lång tid att förbruka allt som rymms i den ;)



En härlig korg blev inhandlad...samt några gamla linnehanddukar..



Ett litet saltkar med den sötaste lilla skeden :)



En låda gamla garnrullar allt för 5 kronor :)



Ett gammalt plåtskrin som passade bra på min hylla i köket...



Ett kitt med salt och pepparströare...:)



På vägen hem gick vi in på Handplockat och köpte några tvålar som luktar underbart gott... :))



Som sagt detta var en väldigt trevlig dag som man kommer att komma ihåg länge....:))

Måste bara lägga ut en bild på den sötaste lilla kaffekvarnen som jag fick av gubben :)



Samt ett par bilder på några underbara blommor som vi har fått av barnen :)

Det ska vara ni....:))





Det var ett tag sedan jag skrev... Få se om det kommer att bli uppdateringar oftare nu när det har blivit lugnare på torpet :)



Vila i frid Eva....

En vän har gått bort som vi aldrig glömmer...

 

1 kommentar: