Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Söndag och mulet....

Faktiskt ovanligt att det är mulet....
I sommar har det inte varit många dagar med dåligt väder.... Att det är mulet i dag kan man inte klaga över :) Innan dagen är över har det säkert klarnat upp :))

I går kväll var jag på en utryckning, skjutsade på PDOL...Kändes som förr i tiden när flickorna var små och man fick skjutsa både hit och dit... Nu var det bara en resa... Händer minsann aldrig numera att man behöver tänka på att alltid finnas till hands och skjutsa :)

Jag vet att dom skulle göra samma sak för mig så det är bara roligt att kunna hjälpa till :)

Gubben han är i snickarboa och bygger på Jennys beställning...Han verkar tycka att detta projekt är intressant för man ser som sagt inte till han på hela dagar...bara när man säger att han ska komma in och äta....

Bordet till rummet blev jätte bra...Nu kan man ta sig en tallrik med god mat och sätta sig och se tv någon gång. Det andra bordet var bara en kista så detta blev betydligt större... :))



Ett par grillpallar gjorde han... perfekt när man ska grilla sig en korv :))



Han bygger och jag målar.... Pallarna blev så söta tvåfärgade :)
Ps. Den fula tändstickshållaren i trä som hänger på väggen är bland det fulaste jag har...Men upplysningsvis så när jag såg denna bild så hamnade den i öppna spisen...något den borde ha gjort för länge, länge sedan .....

Smideshållaren till hushållspappret har blivit uppsatt. Blev perfekt, har verkligen saknat detta så tack svärmor den var fin :)



En hylla har jag fått mig i rummet....
Väggen var så kal....den här passade pörfa.....



Den nya hyllan från Handplockat har gjort sig hemmastadd....Passade mycket bättre här än hemma där jag först hade tänkt ha den...



Mina nya små skålar passar in i den övriga samlingen...älskar detta porslin...är så användbart till allt....



Just nu luktar det ljuvligt i köket .....ett par dillkronor är allt som behövs...



Måste bara visa en bild av min enastående blomma. Den har blommat hela sommaren lika vackert. Ja detta är min absolut favorit pelargon :))



Just i detta nu söker sig solens strålar in i rummet....Det var väl det jag visste ;)

Ja som sagt...Livet är bra härligt :))



Nu har kvällarna börjat bjuda på lite skymning....Är härligt att få tända alla värmeljus igen :))
Sol på dagarna, skymning på kvällarna....
Helt underbart...för nu sover man mycket bättre när det är mörkare nätter :))

Mina bilder är inte så skarpa nu..."Jag vet" Men just nu har jag en sämre period i mina armar...så till och med kameran är för tung...Förhoppningsvis blir det bättre sen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar