Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Lugnt och skönt....

Så var det kväller.....har ingen aning vart den här dagen har tagit vägen?
Kanonväder, soligt och härligt har det varit.

Trots att man skulle kunna ha sovmorron så vaknade jag kvart över sju, låg dock kvar och fick kaffe och smörgås på säng ;)

Väl uppstigen, blev det att plocka och stöka lite med både ditt och datt. Blir en del saker som måste göras när man inte har varit här uppe på stugan på så länge.

Ja så var det då plötsligt dags för hockeyn....naturligtvis kan man ju inte missa det. Plockade ihop lite smått och gott och satte oss framför TV:n, då kom precis Jim som som hade varit ute och kört skoter i dag å så gjorde han en litet avstickare till oss gamlingar ;) Inte dumt :)
Att sen Luleå vann, blev lite extra grädde på moset ;)

Det är faktiskt det enda besök vi har haft i dag...ganska ovanligt !
Såg att syster yster körde förbi.....men inte kom dom in....
Skäms på er ;) Ni kände säkert på er att jag inte hade något fika;)

Sen då....Jo nu blir det väl snart att titta på melodifestivalen, en sak är då säker, det finns två stycken där som jag inte alls tycker har någonting där att göra...Och jag lovar......Om dom vinner ska jag aldrig någonsin mer se just detta skådespel.....

Varför ....Jo för då lever jag längre....behöver inte bli så upprörd  över någonting som egentligen inte har någon betydelse alls, däremot så vet jag att jag kommer att jaga upp mig, just om någon av dessa två vinner.....alltså närmare en hjärtinfarkt...
Nä, det är definitivt inte värt det!!!
Sen kan ni få gissa vilka dessa två är...
Hört många gamlingar som säger att den ena av dom är ju ganska mysig....Ja herre min, mycket ska man höra innan öronen trillar av!!!

Nu ska jag gå in och koka mig en kaffetår, sen ska jag gå ut med hundarna, som jag måste kolla ordentligt nu när dom är ute, är så rädd att det kommer farandes snö från taket!!

Önskar alla en riktigt trevlig lördagskväll....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar