Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Uppdatering....

Måste bara skriva en liten uppdatering om katten som Elin for till djursjukhuset i Luleå med i kväll. Den lilla katten ca 6 månader som dom tror är en sommarkatt som har blivit lämnad....
Nå i alla fall så har den stackarn köldskador, förstoppning, och så såg dom någonting på lungorna. Nu fick den i alla fall stanna på djusjukhuset och i morgon får man väl höra hur det är med den lilla stackaren.

I alla fall så måste jag bara få ge en stor, stor eloge till kattakuten i Norrbotten som står för alla kostnader för det här lilla stackars djuret. Dom är helt otroliga!

Någonting mer som är helt otroligt det är att man kan skaffa djur hur som helst utan att behöva ta något som helst ansvar för det. Dom som skaffar djur och inte tar hand om dom, ja dom ska straffas. Dom ska beläggas med djurförbud med en gång. Sen kan jag inte för mitt liv förstå hur vuxna människor kan skaffa sommarkatter och sen bara lämna dom, hur är man då funtad....

Nä jag ska inte skriva mer om det för jag känner att jag blir så upprörd att det vill bara komma ut fula ord.....

Däremot så tycker jag att alla som ser ett djur som far illa, ska anmäla det så fort som möjligt.....

Nu ska jag försöka ta mig i säng....vet att jag har svårt att släppa sådant här, blir att man ligger och tänker....
Men ska göra ett tappert....

Sov gott....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar