Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Gräsänka igen......


Okej.....då var man ensammen hemma igen....
Men ingen desperat hemmafru här för det... ;)

Började ensamheten i går kväll med att Jenny o Daniel kom hit och vi käkade thaimat som Daniel så älskvärt for och köpte.
Sen såg vi den urdåliga melodifestivalen, men det ska man inte klaga över för man valde ju själv att sitta och glo på detta och undra hur i hela friden det står till med svenska folket???

Man ska aldrig någonsin sluta att förvånas, det förstår jag nu!!

Annars då....just nu sitter jag och tittar på vhr och det är betydligt bättre musik där!!

Solen skiner och det var 15 grader kallt här i morse...har inte varit ut någonting än och det känns som om det inte kommer att bli så heller i dag....en blixtrande huvudvärk gör att jag inte känner för att göra någonting över huvud taget just nu....

Har kommit mig så långt att morgonrocken har åkt av, tvättat mig och satt lite färg i det i morse så gråa, livlösa ansiktet. En ny fondation gjorde susen, ser mer levande än död ut i den i alla fall ;)

Var på en liten inköpsrunda i fredags, det både behövdes och kändes lite upplyftande, skulle tro att det är vårkänslorna som börjar sätta in.....

Är i behov av några snygga byxor men det hittade jag inte...blev naturligtvis en del andra saker som däremot inte stod högst på listan, ganska typiskt mig måste jag säga!!

Tex...hade jag pratat om att jag måste bara köpa en riktigt fet hudkräm  till mina smalben som snart krackulerar helt.....men inte blev det inte.....senare på kvällen for vi till Jenny o Daniel och åt taco... "iklädd den icke planerade inköpta nya tunikan" då kom hon fram med en liten presentpåse där det var både en durschkräm och en fet härligt godluktande lotion....
Ja se den tösen hon tänkte hon......Det kan man ju inte säga om mig direkt.....

Visst skyller vi på åldern eller någonting åt det hållet i alla fall ;)
Tur att någon annan hade mer att tänka med för nu är mina smalben redan som nya, tänk vad lite tillförande av fukt kan göra det ;)

Trots all god mat i går så knorrar det ordentligt i magen just nu...
Frukosten blev prioriterad bort för starkt kaffe och migränmedicin, skulle tro att det just därför är dags för en lite tidig lunch....

Hoppas alla får en bra dag där ute...

Inte minst min kära syster som fyller år i dag...
Grattis Syster Yster...
Hoppas du får en kanondag....♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar