Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Oj....Vilket väder.....


Ja nu är det bara att sätta på denna ljudboken för just nu sitter jag och äter naturgodis "mandel, choklad och kanel" och från finväder så blev det skitväder....ja nästan snöstorm....
ursch så tråkigt!!

Hemma igen efter några härliga dagar på stugan :)
Gubben har redan åkt iväg på sin vanliga resa, så nu är det bara lilla jag hemma....eller bara och bara...fyra hundar tre katter finns här med...så riktigt så ensammen är jag ju inte ;)

Har under dagen försökt komma underfund med min nya telefon...en sån där som jag sa att jag aldrig skulle ha....där ser man, man ska aldrig säga aldrig!! Det blev då en Sony Ericsson naturligtvis, har alltid haft Ericsson så det går ju inte ändra på ;)
Men den är ju inte riktigt som en "vanlig telefon"


Nåja...en bit på vägen har jag kommit, klarar av att ringa från den i alla fall och det är väl det som den i huvudsak kommer att användas till. Tänk att det alltid är så besvärligt att komma igång med nya grejjer....."får väl åter igen skylla på åldern" Har man varit yngre har det varit mer spännande och roligt, alltså skulle man ha lärt sig allt så mycket fortare!!

Har fått ett trevlig truddelutt när den ringer och assosierande bilder på dom som ringer....visst är jag duktig ;))

Blev dock lite fundersam om dessa mobiltelefoner är till för att ringa med eller om dom nästan bara används att vara uppkopplade med?

När jag kom in på The phone house, fick jag först och främst väldigt trevligt bemötande :) så frågade han vad jag helst ville uppnå med min telefon.....Jaa sa jag lite förbryllat - jag vill kunna ringa med den......

-Jaha få se dom om vi har någonting sådant sa han och tittade kulinariskt på mig. Sen när vi hade pratat en stund så förstod jag att dom flesta är väl ute efter en massa andra saker, inte bara som lilla jag vilja kunna ta emot och ringa samtal!

Måste säga att jag kan starkt rekomendera just The phone house, snabb service, mycket trevligt bemötande :) Vi får väl se om det är likadant om jag får något tjorv med telefonen så jag måste in!

Nåja nog om detta.... Sitter här som ett svullo, mätt som bara den, har ätit rester från gårdagen....bland det godaste jag vet, ris, vårrullar och chiligryta, tänka sig det var lika gott i dag :)
Känner att det behövs nog inte stoppa någonting mer i munnen i dag, ingen mat i alla fall, lite godis det slinker ju alltid ner en lördags kväll ;)

Nu är det bara kaffet som saknas, sedan det är kokt ska jag sätta mig framför dummburken ett tag, känns nästan som om det kommer att sluta med att jag ligger framför istället, när man blev så här mätt, ja då blev man trött med ;)

Hoppas ni får en trevlig lördag kväll ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar