Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Ja tänka sig....

Markiserna är nerfällda.....


Inte direkt för solen, däremot för allt det där som flyger omkring som om det snöar även inne....damm.....



Men nu har det dammtorkats, dammsugits och skurats....och bäst av allt, det ser riktigt fint ut....speciellt när som sagt markiserna kom ner....;)

I dag har huset även fått sig en riktig vädring....Underbart vackert väder! Droppar från taken och solen med sina underbara strålar smyger sig in både här och där, till både glädje och besvär....
"tänkte som mest på dammet då"

Lilla gubben har skottat av tak och nu är han ute och kör garanterat den fulaste skotern i Böle...."tur man inte behöver följa med" men så länge han är nöjd är det väl bra.....

Snart ska jag ut och plocka undan allt som blev framställt till jul och som fortfarande står kvar på bron...."varför ska jag alltid vara så sen av mig" Men visst var det så att julen varar in till påska...om så är fallet är jag ju inte för sen ;))

Annars då...Jo

I går kväll ringde Elin och jag hörde direkt på henne att allt inte stod rätt till, hon lät smärre förstörd....

Visste att hon skulle ut med sina stallkompisar och äta och sen gå på bio..."tänka sig så bra hon fick det när hon flyttade hästen hit till Böle, nu verkar hon ha helt underbara vänner där borta...." (som för övrigt hjälpte henne hela helgen med alla göromålen i stallet medans hon var och åkte skidor i Kåbban :)"
Nåja....hon lät som sagt inte alls lycklig....dom hade sett...




Å som att jag har skrålat ...sa hon....Okej kanske inte den bästa film att se om man är djurvän och därtill tokig i hästar....

Men då vet jag i alla fall att jag ska inte gå och se den för jag vill inte sitta på någon bio och skråla.......
ska jag göra det vill jag sitta hemma i soffan och garantera mig att ingen kommer...."är ju inte den vackraste synen precis"

När jag tänker efter kommer jag nog inte ens att se den hemma!!

Nog om detta, tvättmaskinen ger ifrån sig ett ihärdigt irriterande pipande som talar om ....att nu är jag färdig...
Bäst gå och göra något åt det....

Hoppas ni får en underbar dag där ute i solen....
Själv så ler lyckan och jag mår så himla bra sådana här dagar...
Tänk vad just denna gul/röda boll kan göra en så gla....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar