Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Aldrig tid......

Tänk att jag aldrig har tid att skriva nu för tiden. Städning har stått högt på prioriterings listan. Nu är det upprustning på lite större nivå. Tänk att man alltid får dom här städilen när våren börjar närma sig, det måste vara någonting genetiskt sen urminnes tider, vår.......nu ska alla benrester från måltiderna sopas ut från grottan.... Haha, kanske inte riktigt så genetiskt beteende men nästan :))

Nästa som alltid vid våren pirrar i kroppen är att inhandla nya kläder, av med vargskinnspälsen och på med lite hjorthud i stället :))


Ett par nya skor är inhandlade :)

Åååå Wow ett par nya skor till med ganska hög klack, hur ska detta gå, jag som alltid springer omkring barfota och nu ska detta stuk på. Ja jag behöver nog tänka lite på hållningen, det får man faktiskt med en sko med klack :) Tro mig, hållningen borde jag nog tänka lite på, ni vet magen in och bröstet ut :)

Sen har det blivit ett par tunikor, vida och sköna, vill man ha lite mer kroppsformer kan man alltid sätta på ett bälte.


Denna hära är faktiskt i min smak, mina färger och härlig till sommaren då det blir en nätt sak med bara axelband.


Även detta en tunika i väldigt skirt tyg, som både var väldigt dyr och skulle vara så exklusiv, har nämligen skickat efter den. Ser inte alls någonting exklusivt i den här men dyr som fn var den!!! Inte min färg heller, hade beställt vit men kom i denna ......beige!! Det blev en besvikelse!! Men jag beslutade i alla fall att behålla kreationen, måste vara ganska sval och skön i alla fall!


Ja men den här var väl ändå fiffig :) linne och kjol i ett. Kommer att bli ett älskat vardags plagg i sommar, det kan jag lova :)

Blommor......Ja naturligtvis, nya blommor är ett måste när solen börjar härja på köksbordet. Då vill man ha någonting i färg, någonting som påminner om att snart börjar det spira där ute. Vad är då roligare än att tjuvstarta inne med lite nytt liv :)

Passade bra i lådan som jag fick av Elin :)

Vårlökarna som jag fick av Jenny, vad är mer vårigt :)


Tänk nu är det redan onsdag, i morgon kommer gubben hem och på fredag bär det iväg på stugan. Så härligt. Men innan jag åker upp ska jag gå på after work med Jenny, italienskt stod det på menyn, det kommer att bli riktigt trevligt :)

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig dag där ute i solen :)
Det har jag tänkt i alla fall :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar