Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Soliga måndag :)


Snacka om vackert solig dag :)

Tänk vilken härlig tid vi har framför oss, skit i om vi får i oss någon mat bara vi har sol :)) Det får vi åtminstone säga i dag :)

Ja vi har lite problem nu! Först var det då min telefon som hamnade i den vattenfyllda stolen :(,  men som tur är fungerar den nu. Det var nog bra att lägga den vid öppna spisen, den torkade fort :)

Sen var det då spisen som krånglade i går, tack och lov var det precis i slutet av matlagningen! I dag funkar den inte alls, luktar bara bakelit och skit!! Men vad gör väl det, grillen har vi ute så nog får vi oss mat alltid i morgon får vi fixa en ny :)

Vi har varit ute en stund i dag så nu är alla hundarna så trötta. Oskar ligger på Jennys kvarglömda skor och morrar så fort någon bara går förbi, han är för söt försöker vakta dojjorna med sitt liv :) Gubben ligger också och vilar efter hemkörning av ved, konstigt så trött efter lite vedkörning men i går när dom lekte ute med skotrarna heeela dagen då fanns det inga tecken på något som ens närmar sig ordet trött ;) Ja dom barnen dom barnen :))

Själv sitter jag nu med en kopp varmt kaffe i ett super soligt kök, och myser :) Fastän det inte är kallt ute så snäggar det om kinderna, det varma kaffet får en att tina upp :) En som uppskattar vilket väder det än är, det är vår byaålders kvinna :) Hon är ut i ur och skur och då ska man tänka att hon är nittio år, det är helt otroligt. Jag är helt övertygad om att hon är så pigg och har levt så länge just för att hon alltid har varit väldigt aktiv i sina dagar, ja snacka om stål tanten.

Ja det kanske blir många stålkvinnor i Åträsk. Dom samlas alla tanterna tre gånger i veckan och tränar, dom håller till i träningslokalen på bya gården. Måste säga att det är för charmigt :) dom går mann ur huse :) Stora tummen upp :)

Snart slår dom klackarna i taket :)



Nu har hundarna snart fått vila sig nog, jag har blivit varm i skinnet igen så nu är det bara på med täckisarna och ut i den ljuvliga solen igen :)

Ha en bra dag :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar