Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Vädret gör mitt skrivande trögt :)


Hallå på er alla mina trogna bloggläsare :) Roligt att se att ni nöter på denna sida fastän jag inte har skrivit på ett tag.  Det är ju det här jäkla vädret........jaaaaa äntligen kanon väder och har varit det i flera dagar. Man är så glad och uppåt när man kan vara ute utan att frysa ihjäl. Man har bara inte tid att sitta och skriva längre, hittar på en massa andra saker när livet vänder tillbaka efter denna långa köld depp!

Här är allt som vanligt, händer inte så mycket. Vår nya hund har klimatiserat sig riktigt bra och börjar ta för sig mer och mer :) Det känns så skönt se att dom små liven kommer överens :)

Vi har varit på stugan en vecka och det ska jag tala om att det var väldigt avkopplande och härligt :) Det blir långtråkigt gå här hemma längre stunder, på stugan är det alltid mer folk och främmande hela tiden. Småler ;) det är nog fler som trivs där uppe :) 

I går var jag på stan och gjorde av med lite pengar. En ny kaffebryggare som verkligen var behövlig, nu behöver jag inte torka upp en massa kaffe varje gång jag brygger för att filter hållaren hela tiden sprättar upp. Ja det är bara att inse att man dricker för mycket kaffe, den nöts helt enkelt upp i förtid :) Men vad vore livet utan kaffe!!

Köpte mig en vårjacka, ni ser jag har verkligen vårkänslor. Här är man annars ute i sista stund hela tiden så det brukar inte finnas någonting kvar i affärerna när man kommer på att man nog borde ha någonting nytt. Har ett flertal jackor men alla är korta och nu har jag kommit på att det är väldigt skönt att ha kjol eller långa tunikor, vida kjolar och tunikor så man kan släppa ut magen utan att någon ser att man har förfallit och springer omkring i mjukisbrallor hela tiden :))
Helt perfekt. Därför blev det en lite längre jacka så man inte känner sig så naken.

På tal om naken.... Jag är av den åsikten att man behöver inte göra sig äldre än vad man är. Jag tycker det är jätteroligt att äldre personer sticker ut från mängden med roliga och annorlunda kläder och utstrålning. Jag ser upp till dom som vågar vara sig själva och strunta i vad andra tycker. För visst är det väl så att trivs man och tycker om sig själv mår man så mycket bättre, å vem bryr sig då om vad andra tycker.

Naken behöver man väl inte vara, inte för lätt klädd heller i och med att kropps formerna inte längre finns där när man blir äldre, men tantig behöver man inte vara. Såg en "tant" i stan en si så där 60-70 år, hade en kort t-shirt och tights, tightsen var så snäva att dom drogs in i arslet, t-shirten gick nätt och jämt till midjan där valkarna hade brett ut sig över ett nedrunnet arsle, det ni det var inte fint. Men, men hon måste ha tyckt det annars skulle hon i sin vildaste fantasi inte ha tagit det på sig.

DÄRFÖR SNÄLLA MINA DÖTTRAR:
Om ni ser mig så där hoppas jag att ni tar fast mig och låser in mig tills jag har fått klart för mig att, ja jag behöver inte vara tantig men jag behöver inte heller se ut som om jag gick på malmskillnads gatan efter sju sorger och åtta bedrövelser!!! Visst hemma kan man gå naken om man vill i vilken ålder som hellst, men snälla......på stan!!!!! Nog om detta, ni ser jag följer ingen röd tråd, skulle skriva om en jacka och hamnade till en stackars dam i stan :)

Nu lever det om här ute. Vattnet har frysit hos grannen så det är grävare och stilla stående kommunal arbetare som "jobbar" med att få upp det. Dom stackarna hade samma problem i fjol vintras. Det är på kommunens mark och på samma ställe, visst är det väl ändå konstigt att dom inte kan åtgjärda det ordentligt när dom likaså har grävt upp hela vägen en gång. Men det är klart, fint väder och en grävare som gör jobbet, kan vara skönt för kommunalarna att komma sig ut en stund :)......(Nu var jag inte snäll, jag vet)

Nu ska jag sluta prata strunt. Lillan skulle komma förbi innan hon far på jobbet. Gjorde en god kycklingsallad i går som vi nu ska dela på när hon kommer. Strykjärnet har gått varmt i morse så det hänger lite kläder här och där som jag ska bära undan när dom nu har fått hänga och kallna.
Senare i dag måste jag ringa till min syster som har fyllt år och höra om hon överlevt allt firande.
Själva var vi där i torsdags. Super gott fika och smörgåstårta inte dumt. Det var vi som skulle uppvakta henne och det vi gjorde men vi fick saker med oss hem med :) Själv fick jag av hennes kreativa alster, och Anders han fick med sig blodpallt, han var inte lite glad ska jag säga :)

Tusen tack för det syster Yster :) Snacka om en som verkligen gör rätt för det namnet. Hon är yster hela tiden, alltid glad och uppåt, vet aldrig att jag har sett henne sur! Tummen upp för dej där. Tänk vilken tur att jag har dej, den enda syster jag har kvar :)

Hejsan hoppsan!!
Hoppas ni får en kanondag där ute, det har jag tänkt ha :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar