Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Hem i dag :(


Ja så var det hemresedag. Ser ni hur solen lyser där ute...det är en underbart vacker dag här uppe, inte känner man för att fara hem inte!!

Plocka ihop saker som ska hem, gå omkring och bara njuta in stället innan man far, ja det har blivit en vana, är som om jag varje gång ska memorisera stället, som om jag är rädd att glömma hur allt ser ut. Men jag har min älskade kamera som jag om och om igen tar bilder härifrån, dom kan jag titta på om jag får för mycket längtan hit, känner mig lite närmare då :)



Skylten som jag köpte har jag ännu inte fått upp, borde göra det innan vi far!



Kuddarna har jag i alla fall fått på plats :)



Får inte glömma att köpa upp ljus till lyktorna nästa gång jag kommer. Kan tala om att det går ett och annat här uppe när man myser på kvällarna :) Det blir ljusare och ljusare nu, dagarna blir längre och längre, snart behövs inga ljus. Wow va pengar man kommer att spara ;)



Sen måste jag försöka hitta någonting att hänga på väggen på vänster sida om denna skåp. Har länge försökt hitta något passande. Får nog göra ett besök på Ängsbodan, där hittar jag garanterat någonting :)

Nu ska det snart börjas med mat i alla fall, sallt strömming och potatis, mums så gott :))
Ännu en sak som man alltid gör här uppe, äter enkel mat. Salt strömming, ärtsoppa, bruna bönor, ja här står man minsann inte framför spisen hela tiden. Den här gången blev det premiär med grillning ute, skulle nog tro att det blir mycket av den varan framöver när vi är här.
Grillat mmm så gott :)

Nu komme gubben hem, han har varit och kört lite skoter, passat på en sista sväng. Svårt att tänka sig nu när det fortfarande är så pass mycket snö att på några veckor 6-7 närmare sagt så ska det inte vara mycket snö kvar, eller ingen om det är som det brukar. Tänk vad tiden går fort :)

L8PV från Åträsk avslutar här :)

Ha en riktigt bra dag där ute :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar