Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Så var det onsdag.....


Nä just det, inte länge nu innan vi måste fara hem från detta paradis. I morgon åker vi hem och denna ledighet är slut för denna gång :(

Har varit en underbar vecka. Mycket sol och ljuvliga dagar. I dag har jag dock städat så jag slipper göra det i morgon innan vi åker, ni vet det man kan göra i dag ska man inte spara till i morgon, visst är det så det brukar låta :)

I kväll kommer Elin och Jim upp. Det känns väldigt länge sedan jag såg dom för det är första gången sedan vi kom upp hit, brukar inte vara så många dagar mellan gångerna! Ja det blir roligt :) Elin undrade om vi skulle äta någonting tillsammans, visst det brukar vi göra men denna gång blir det ingen finmiddag. Hamburgare, det är det enda som är kvar nu som inte är stelfruset :) Men visst det är riktigt gott att tillaga dom på grillen ute så det blir nog bra :)

Kan inte säga att jag tycker det blir roligt att komma hem. Allting känns så mycket friare här! Vi har lyckats lära oss att här finns inga måsten och konstigt nog så blir det ändå gjort det man måste :) Det som är ännu mer konstigt är att det blir nästan ännu mer gjort, kan kanske bero på att här är vi två men hemma är jag alltid ensammen i regel!!

Varje gång jag är hemma nu och väntar på att få fara upp så kommer vi närmare och närmare våren. Det är någonting att längta efter det, när man till slut får ta fram trädgårds spaden och börja påta i jorden. Känns länge än men närmare kommer vi :)



Jag har satt flera nya tulpanlökar som jag har fick av Elin i höstas, blir roligt se när dom kommer upp, jag vet inte ens vilka färger det är :)


Finns så mycket att göra på våren och sommaren. Så mycket man fantiserar om :)



Ja det här är livet det :)))







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar