Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Fixat och trixat.......


Ja i dag har jag faktiskt fått fingrarna ur arslet som man brukar säga.
Det är nämligen så att vi har en gul liten sak som inte alltid är så trevlig med våra väggar....

Charlie heter han och är en ganska irriterande typ ibland, men ibland är han en riktigt gossig liten sak....Det vi pratar om är alltså en av våra katter.

Han har nämligen fått för sig att väggen är bättre än klösbrädan....Inte bra, inte bra..... Ja i alla fall så har jag klippt och klistrat och lappat och jag måste säga att det har gått ganska bra med mina försök att dölja skavankerna där han har farit fram. En sak är då säker....att jag vägrar tapetsera om så länge han håller på så här...Vi får hoppas att det är något övergående....

Dynerna från sofforna har varit ute hela dagen i kylan så jag känner rent att kvalstena har fått sig en riktig köldknäpp. Måste säga att det är det enda som är bra med kylan....Det är att man kan slänga ut sina dynor, täcken och kuddar och känna att det verkligen är fräscht när man tar in det....På sommaren är man bara rädd att det är någon spindel eller några getingar som har smugit sig in någonstans.

Nu sitter jag här i ett nystädat, juligt, mysigt hem där det inte längre syns några revor i tapeterna och riktigt njuter med en nybryggd kopp kaffe, från en för gårdagen ny kaffebryggare ;) Tänka sig vad kaffet blev mycket varmare, det var nog tur att den gamla la av....garanterat av att den var överarbetad ;)

I alla fall så blir det skönt att knyta ihop benhögen i ett kyligt sovrum, att få sova och slippa se mina hundar som är i löpen....Kan tala om att denna gång är dom helt tokiga, ska verkligen bli skönt när detta är över.

Nu är kaffetåren slut...Så även jag....

Natti, Natti






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar