Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Mörkret råder.....Tyst det är i husen....

Vaknade i morse i ett nattsvart hus....Allt var tyst och stilla...

Ja det var strömmen som hade gått...Trevade mig upp och fick igång ett par ljus så pass att man inte trillade ihjäl sig över någonting.....

Efter ett tag lyste det varmt och mysigt i hela huset....Kan ju tala om att det är inte bara en eller två ljusstakar i detta hus...Nä i denna tid kryllar det av dom här hemma hos oss :)



Men det var någonting som fattades.....Hmmmm vad kan det ha varit....

Ja naturligtvis....KAFFET....det gick ju inte att koka sitt morgonkaffe...
Kände efter ett tag att irritationen kom krypande...Jag utan morgonkaffe.....

INTE ATT LEKA MED.

Kom naturligtvis ur min irriterade mun....Hur j....la dum får man vara .....
Det går att köpa allt annat men ett spritkök det är man inte ägare till.

Gubben sa inte så mycket....Han klädde på sig och sa att han var tvungen att gå ut och sopa av bilen eftersom han snart skulle fara på sin resa ner till Skåne....

Han var borta ett tag men så kom han med ett gammalt rostigt spritkök....
Ja lilla gubben vad vore jag utan dig :)))))

INGENTING

Strömmen kom tillbaka efter någon timme och under den tiden hann man tänka på hur enormt bortskämd man är med allt det elektriska.....Tänk er förr.....fattig i en liten stuga, kanske endast en brasa som lyste upp, såg dåligt, inga glasögon och inte råd till några ljus...

Ja herre gud....Kände verkligen ångesten komma.
Vi fattar bara inte hur bra vi har det :)

Annars är allt som vanligt. Hemma igen...Mer och mer julpynt kommer sig fram..Snart är det full jul :)) "Till och med ute" :))






Älskar denna lilla tomte...han ser så uppkäftigt busig ut...Det är nästan att jag väntar mig att han har gjort något bus på morgonen när man vaknar :))


Den söta kotten från Ängsbodan....











Jaà....Julen är allt bra härlig, med värme och ljus och alla sakerna som kommer fram år efter år :)
Och naturligtvis att få vara tillsammans med sina nära och kära.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar