Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Söndag!

Så var söndagskvällen här. Tänk vad helgerna går fort, man hinner inte vara med.
I dag har det varit mulet och någon plus grad. Härligt men det skulle varit ännu bättre om vi hade fått se solen. Tänk aldrig är man riktigt nöjd!

I morse åkte vi in till stan och inhandlade lite saker som var behövligt, som fågelfrö. Tänk vad dom där små liven äter, nu är vi inne på vår fjärde 20 kg säck. Men så kallt som det har varit och så små dessa fåglar är förstår jag att man måste äta för att hålla sig värmen.


Tänk vilken tur att vi inte behöver mata älgarna som bor här nere vid sjön. Det är en ko och en kalv som spatserar här, dom sover nere vid stranden. I dag såg jag dom gå över till holmen som ligger mitt i sjön. Sen for vi till stan och jag har inte sett skymten av dom något mer i dag, dom kanske har knallat vidare, vem vet?


Jenny och Daniel har varit här i dag. Jag fick en så fin låda med små gröna vårlökar på rad, tänk vårlökar, bara ordet gör att man mår bra, VÅR......efter våren kommer så småningom sommaren, herre min så jag längtar till sommaren...

Gubben och Daniel var ute och körde skoter och när dom kom hem blev det korvgrillning.
Härligt gott och mysigt. I kväll kommer Elin upp efter jobbbet och stannar över, jag skulle nog tro att hon längtar efter lilla Alba. Det är så roligt att flickorna trivs här uppe på stugan. Det verkar aldrig besvärligt för dom att köra upp hit. Dom är för goa :)

Nåja, nu är klockan 21.30 och det är fortfarande plus grader, hoppas det håller i sig :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar