Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Bakformar....



Åter en dag med härlig sol :)

Sitter här med min härligt stora kaffekopp fylld med rykande starkt kaffe...
Mitt livselixil så här på morgonen :)

Lilla gubben "Låter som namnet på en häst ;)" får nog sluta med det där...
I alla fall min äkta hälft har åkt iväg för att köpa virke....
Mer snickerier på gång kanske ???

Flygplanen dånar här ovanför huset så det låter som om en invation är på väg...Satt just och tänkte.....När man var yngre dånade planen jämt uppe i skyn....Nu hör man dom nästan aldrig.....Hmmmm

Säkert inbesparingar ....Kostar ju lite att leka omkring där uppe bland molnen....

Tänker.....Hoppas nu att grannens katt mår bättre i dag...
Han mådde inte så bra i går så dom var in till veterinären...Dom hittade inget fel på honom "sa dom" .....Men ta hem honom till i morgon och om han inte har ätit då så kommer ni tillbaka....JAHA....Och vad ska dom göra då....
Inte syns väl felet bättre för att han inte äter.....
Ibland undrar man vad man betalar för egentligen....

Måste ju säga att jag rekomenderar Luleå starkt i jämförelse med Djurkliniken i Öjebyn....Men det är som sagt mina upplevelser och erfarenheter från mina djur ....

Lyssna inte på mig utan gör er en egen uppfattning så klart ...

Annars då??

Ja gogrannarna var över i går....
Hade en liten påse med sig...


Och vad hitta vi väl där.....



Jo en massa bakformar...Nu har jag snart fått ett litet berg med formar...och en massa fina pepparkaksformar i alla de möjliga utföranden...Ja jag har tur jag att ha så fina grannar :))

Min trådkorg är alldeles överfull...blev som lite orolig där ett tag för jag anväde ganska många formar till dekoration, både som liggande löst här och där och som dekoration i en mobil... Men det fixade grannarna i ett nafs....:))  Nu är korgen  som sagt överfylld igen... :))



Här var det gubbar :)
En triangel....Har jag aldrig sett tidigare....

Här hänger formarna i mobilen....


Min sprits..tuta....är jag speciellt glad över....
Har man bara en plastpåse ....Ja då kan man alltid dekorera sina bakverk.. när man vill, sen slänger man bara den sormiga plastpåsen...här behöver man inte stå och diska kladdiga spritsar...bara den lilla tutan..."som jag kallar den"



Det dybara kaffet håller på att ta slut i den stora koppen...
Dags att hämta en påtår och i den ska det stoppas lite honung...
Har som vanligt lite ont i halsen...



Min härliga honungsburk, med en hel bit honungskaka i....
Detta lenar, omän det inte är så gott i kaffet....

Men...men...Så blir det....

Önskar er alla en bra dag....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar