Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Tro det eller inte......

Ja tänka sig.....Nu har jag sovit hela två nätter själv uppe på stugan :))
Det skulle ta fyra år ganska precis, men bättre sent än aldrig :)

Har haft en riktigt trevlig helg.

Lördag kväll tacopaj med goa grannar :)


I går kväll surströmming med ännu fler goa grannar :)
Ja det kan inte bli bättre....



Kom hem i morse och tänk vad helgen har gått fort...

I lördags var jag och Jenny på loppis/auktion....blev några fynd.
Alla sakerna gick för si så där 20 kronor, helt plötsligt kom en låda med en kaffebryggare som jag har varit ute efter...tänkte då att.... ja det blir väl en tjuga där med unigefär...men icke sa nicke det blev 200 kronor för den.

Kaffebryggaren var överst...



I jättefint skick. Sedan var det en massa små glasskålar och porslinsfat.
Kaffebryggaren är ju alla gånger värd 200:- men samtidigt tyckte jag det var  konstigt när allt annat blev så billigt att just den blev så dyr.

När jag kom hem började jag gå igenom lådan. Som om jag blev fövånad när jag såg vad som låg längst ner i lådan....gömd längst ner...


Ja för längst ner var just söta sussies syltbod av Anita Nylund...
Det var ju naturligtvis den dom var ute efter!!
Så man kan säga att jag gjorde ett superklipp :))

Nog förstår jag varför just den lådan blev dyrast!!
Ibland ska man ha tur :)

I dag har det varit jättefint väder och varmt, dörren har stått på vid gavel hela dagen sedan jag kom hem....Men jag är ju som kärringen mot strömmen för jag har varit inne och tittat på tv.....Ja ni hörde rätt hur tokigt det än låter!!

Två filmer har jag avverkat. Kände mig så trött när jag kom hem att jag tänkte jag skulle lägga mig i sköna soffan och glotta på en av dom och  .......det blev bägge två.

Faktiskt riktigt sevärda.

Först bidde det..



Hu så hemsk....vilken tur att man inte har några tonnårsdöttrar som är ute och söker kärleken på nätet ....

Sen bidde det



Om det är sant som det står att den är baserad på en sann historia så var ju den lika hemsk....Sen är faktiskt Anthony Hopkins en av mina favorit skådisar, tycker att de flesta av hans filmer är riktigt bra.

Nu ska i alla fall kärringen mot strömmen göra något vettigt :)
Även det bättre sent än aldrig!!

Eller hur:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar