Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Regnigt och grått...


Ja i dag kan man inte påstå att det är så trevligt väder. Ovanligt varmt men blött....
Går som inte att vara ute...

Men då är man inne istället och myser o pyser, det är minsann inte dumt det heller för någon gång :))

Hundarna är inte så intresserade av att vara ute ...Vem kan klandra dom!! Nä dom små prinsessorna sover så sött i sina bäddar och korgar :))



Cayleen och Harriet ligger och snusar i var sin glugg...

Själv känner jag att magen är beredd för lite mat...
Förarbetet är klart så snart vankas det biffar, grönsaker och ris...Bara nu gubben får tid blir det mat så magen slutar knorra....


När till och med den råa köttfärsen ser god ut....då är man hungrig :/

Nå vad har vi gjort annars då, inte så mycket faktiskt. Loppis i lördags i Luleå, men det blev inte mycket inhandlat där inte...bara ett par små saker.

Fixat till lite i toaletten som var bedrövlig....Man hade inte så stora krav här på stugan men nog ser man att det blev betydligt bättre tack vare Jim och Elin, tusen tack det säger jag bara :))
Vilken tur att man har en rörmockare inom familjen ;)

Det förra tvättstället var så lågt att dom som bodde här sist måste bara ha varit pygmeér, själv fick man stå som en espa varenda gång man skulle tvätta sig. Men nu har det blivit andra bullar...helt gudomligt :))





Bort med det låga tvättstället, in med det nya...bort med den äckliga bruna badrumsspegeln, gubben fixade så det blev ljust och fint istället :))

Så äntligen fick jag plats med tvålstället som var inköpt för länge sedan men inte har kunnat stå någonstans.... :)



Tack vare lådorna i skåpen kan jag gömma allt som annars brukar vara i ett badrumsskåp. Nu kan jag istället ha lite fina flaskor, endast som prydnad :)



En gammal blommlåda i zink och några stora koppar fick nu bli det nya
tandborststället :)



Trapphyllan som gubben byggde passade utmärkt att lägga handdukar på :)



Ja tänk vad man kan fixa och trixa med små medel :))
Det blev så mysigt i den gamla slitna toan.... med lite loppisfynd och annat smått och gott :))

På tal om loppisfynd så fyndade jag faktiskt detta fat, där nu mina polkagrisar bor...
Riktigt fint :) Dom gamla ljushållarna har jag fått av min vänner Johan o Robert, tyvärr så glömde jag dom inköpta små ljusen hemma, men tack vare dom kan jag nu tända runt fatet så det lyser sött när jag ska bjuda på något gott ur detta fat :))

 

Lilla gubben han är i snickarboa och gör en skåp.... :))
Inte litet heller...

Kommer att bli jätte fin :)







Krönlisten.



Fasade kanter.



Dessa bilder är på överskåpen som snart är färdig, den ska sen stå på en mindre skåp.
Sammanlagt blir skåpen 2.30 meter hög :)



Denna underskåp är som sagt inte färdig än. Däremot kan jag lova att han femmar inte i onödan, snart jobbar han väl natt och dag. Spröjsen är han inte så förtjust i, dom tar sån tid att göra tycker han och jag kan verkligen förstå det....Han är så himla duktig gubben min ;)

Jag får återkomma senare när denna skapelse är färdig.
Spackling och målning är mitt bidrag i det hela. Jag vet fortfarande inte om jag ska ha den hemma eller här på stugan...Om den ska vara hemma måste jag måla den i en viss färg för att passa in....Om jag ska ha den här på stugan, kan jag ha den, grön, vit eller grå....här har jag större möjligheter att välja och vraka.

Ja vi får se :))

Nä nu börjar jag då med maten....Inte meningen att man ska svälta ihjäl...hur arbetsam man än är...eller hur ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar