Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Vad skulle man hitta på.......

Redan onsdag...tänk vad tiden går fort.

Hösten hänger i luften...Men alla årstider har sin tjusning....

I dag känner jag mig idé lös. Städat och tvättat har man, rent och snyggt i nästan varje vrå :)
Synar man riktigt finns det naturligtvis alltid någonting att göra men man kan inte städa sig genom livet heller.

Har gjort någonting som jag har tänkt i flera år...målat apoteksskänken....



Bättre sent än aldrig....:))



Den gamla pallen....



Har även den fått sig en omgång...:)



Ja tänk höst....nu kommer mörkret krypande och man känner att ljuspunkterna är viktiga igen...något man inte har tänkt på under så lång tid nu som denna underbara sommar har varit.
Köpte mig ett par lampskärmar en vit och en beige.... Sen hade jag sådan tur att jag av Jenny fick en till vit..... :))





Dom söta statyerna har jag fått av Daniels mamma :))

I går hade jag barnen på middag, det är inte så ofta dom har fått middag här hemma sista tiden, det har alltid varit på stugan...Det blev oxrullader och ungspotatis....Elin var framme med kameran och tog ett dussin bilder på mej när jag tittade till i ugnen....?? Hon hade ju kunnat ta på något finare.....



Efterrätten var däremot ljuvlig....En massa färska bär, hallon blåbär och jordgubbar. Till detta hade jag dagen till ära gjort hemmagjord vaniljsås....Mmmmm så gott det var...:))



Blomman som skymtar fick jag av min svärmor tidigare i veckan....:))



Tänka sig....som sagt redan onsdag...I morgon åker man till stugan.
I går när jag var och handlade köpte jag olivolja...den är i en liten plåtdunk...ser riktigt gammal ut, men jag visste redan om att den fanns för Jenny hade fyndat en ;)
Den passar bra där uppe där allt annat är gammalt :)



Blomman som syns här i bakgrunden fick jag i går.... :))
Älskar lavendel :) För att inte prata om zink krukan :))



Ja Upp till stugan...

Där kommer det till någonting varje gång från snickarboa.
Sist fick jag mig en ny skiva på det gamla symasins underredet :))
Blev så fint.



Det passade bra i gästrummet :)
Lite tända ljus, så blev allt mysigt :)



Efter lite ommöbleringar blev det så ljust och fint just i gästrummet :)
Känns så skönt att man har höststädat på övervåningen på stugan. Nu behöver man inte tänka på det när man kommer upp :))



Dom gamla trägolven luktade ljuvligt av såpa när jag for :))

En annan sak som är ljuvlig att komma till där uppe är den nya kylen och frysen som vi fick av Jim o Elin :))

Snacka om att det var behövligt...
Blev helt underbart :))

Just nu som jag sitter och skriver fick jag ett sms av Jenny...

Tänk vilken tur vi har
som har varann..PÖSS

Ja det säger jag med och jag tackar gudarna varenda dag för att jag har er...
Vad vore livet utan....
Ingenting...

Love You :))

Å en sak till !! saknar våra underbart goa grannar Johan och Robert, känns som jättelänge sedan jag träffade dom, hoppas vi träffas när vi kommer upp :))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar