Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Sol, varmt och fuktigt....


Fuktigt det är bara förnamnet.....

I dag är det en riktigt härlig höstdag... Varmt  men väldigt, väldigt fuktigt.
Fuktmätaren står på 81......

I dag fortsätter målandet hos grannarna, inte så mycket kvar nu :)
Det blir härligt när det är gjort.

Inglasningen av skåpen blev klar i går :)) Nu är det bara lite insättning av hyllor och lite målning kvar, sen är den färdig :))
Blir roligt när man får ställa in sina saker och begrunda det färdiga resultatet:)

I går kväll hade vi förmånen att ha alla barnen hemma. Grannarna var också med. Blev en härligt surrig middag bestående av kräftor och lite pajer!
Lika underbart varenda gång att ha dom här :)

Fick så otroligt fina blommor av Elin :)


En riktig höstbukett i finaste färger :)

Önskar dom kunde stå för alltid !!

Vasen är av veckad hårdplast, riktigt läckert :)

Av Jenny fick jag dom sötaste små karaffer. Mönstret påminner mig så mycket om några gamla skålar från förr :)

Ja jag och glas....I love it :)



Av grannen fick jag ett sådant där fint ljus som man aldrig näms att tända :)



Verkar som om dom uppskattar att få komma och äta lite gott någon gång, då och då :)

Det andra som var väldigt trevligt.....Ja det var att få träffa Alma och Alba...Är ett bra tag sedan jag såg dom...

Mysigare och goare katter finns inte....

Först har vi då här den ståtliga Alba :)



Sen har vi då lilla sengångaren Alma :)
Allt hon gör går i slowmotion :) Hon är så himla söt :)



Vitare katter får man söka efter :)

På tal om vita.....Förra fredan fick jag några kritvita gladiolus i en stor härlig glasvas... av Jenny. I dag har dom blommat ihjäl sig, men vasen är fortfarande kvar...kanske blir det fler gladiolus någon annan gång ;)

Vasen är i alla fall kvar och den har jag lite planer för :)
Man kan göra så mycket fint med dessa stora vaser !



Som alltid efter en femmapaus måste man åter till verkligheten och prestera lite nytta....

Det är bara att sätta igång!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar