Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Äntligen lite svalka när timmen är sen...

Klockan är snart 23.00 och nu först kan man andas. Kvällstemperaturen är ändå hög...
24 grader ute och 27 inne...Har inte vant mig än...

Trots värmen har jag städat och skurat i dag. Gräsänka blev jag i morse. För mig känns den här dagen som måndag....

Tallarna har släppt ifrån sig massor i år....skurduken blev alldeles gul i vartenda svep. Inte konstigt när man har både fönster och dörrar öppna i denna värmen. Fläkten har gått dygnet runt så det surrar i skallen, nu i kväll när jag stängde av den upplevde jag en tystnad utan dess like...

-------


Plockade in en liten bukett av liljekonvaljer nu i kväll. Dom doftar ljuvligt...det räcker med några få, luktar ändå väldigt starkt.

Ljuvligt vackra... ♥

Elin ringde i morse och undrade om jag inte hade lust att följa med på loppis. Naturligtvis hade jag det men det var ju så varmt och hundarna är inte vana att vara ensamma så jag var tyvärr tvungen att avböja :(

Jenny hade fyndat till mig, så jag behövde ju inte gå själv...:))

Tänk vilken tur jag har ;)

En härlig kaffeburk :)



Å precis en sådan plåt lampa som jag hade tänkt mig till köket på stugan :))



Ja jag säger då det ännu en gång, vilken tur jag har, å som sagt, inte behövde jag ens fara själv.....:))

Nä men nu är klockan mycket, sov dåligt natten som var så det är nog dags att försöka få sig lite sömn....Hoppas nu bara att det inte börjar gå åska i natt....Det är inte precis min favorit...

Natti Natti...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar