Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Midsommarafton....

Midsommaraftons kväll är slut :)

Har varit på stugan och det har varit så lugnt och skönt :)
Var bortbjudna denna kväll men i och med att gubben kommer att fara i dag, jag just nu har vi ju kommit in på midsommardagens tidiga  timme, så kändes det skönt att bara vara hemma och just ta det lugnt.

Först främmande hela förmiddagen sen kom Jenny och Daniel. Hade precis hunnit duka för sill lunchen när dom kom :)



Rosenkvisten doftade underbart i hela köket.

I bakgrunden syns den vackra buketten av pioner som jag fick av Jenny :))



Så enormt vackra :)

Sen var vi ute och det var varmt, soligt och  fint. Spelade Garden golf....riktigt roligt spel. Otroligt nog vann gubben, han som sällan vinner....Det var nog hans tur denna gång ;)

Sen var det bara att börja med middan. Som vanligt var det grillat. Under eftermiddagen hann jag och Jenny göra en krans till dukningen, eller rättare sagt Jenny, det var hon som gjorde det mesta. Återigen användes dom väldoftande vita rosorna :)
Tänk vilken tur att just nu är rosenbuskarna översvämmade av blommor :))





Fattar inte att vi orkade äta någonting mer men kvällen avslutades med en jätte tårta som vi gjorde under eftermiddagen. Fyllning av jordgubbar och täckt av hallon. Alla ingredienserna hade Jenny med sig. Den var super smarrig...:))




Ja man sitter här och är mer än mätt. Alla andra ligger nog och sover där uppe nu. Är nog dags att även jag kryper till kojs....På inte så många timmar ska man upp och hem....

Hoppas alla har haft en lika trevlig midsommarafton som jag :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar