Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Planterat....

Bar iväg tidigt i morse för inköp av blommor. Besökte graven och planterade det sista så där är nu sommarfint :)

Blev över lite plantor som jag planterade i korgar :)
Tack Elin för att du köpte blomjorden, utan den hade det inte blivit någon i krukorna... :))



Korgar i tre storlekar passade bra till det som blev kvar.



Pelargoner är aldrig fel :))



Sen åkte jag och fick tag i en soffa som blev hemkörd av mågen, tänk vilken tur att man har dom när man är så ofta gräsänka... :))

Soffan kostade 50 kronor så man kan inte säga att det var överkurs. Den behöver naturligtvis restaureras lite och sätta lite vit färg på, men annars var den fin :)



Den ska placeras i ute rummet...


Det prickiga som ligger på soffan är en vaxduk som jag provade om den skulle passa. Eftersom katterna alltid ligger här inne blir det både smuts av tassar och naturligtvis hår. Vad passar då bättre än en vaxduk som man kan torka av. Vill man själv sitta får man ta en dyna så man inte fastnar på plasten ;) Å tänk vilken tur...den passade precis :))

Ja vad kan mer ha hänt....Inte så mycket faktiskt. Grannarna har blivit hundägare i dag och precis när jag var och hälsade på den lilla rackaren ringde gubben och sa att även han hade hämtat vår nya hund. Lilla Harriet från Finspång får vi hälsa välkommen i morgon kväll till vår familj när han kör förbi Piteå för att fortsätta till Kiruna...

Vår familj ja, den håller på att vara riktigt stor nu....fyra egna hundar + ett hunddagbarn + tre katter...
Nu blir det inga fler......



Men som man brukar säga....Finns det hjärterum finns det stjärterum... ;)

Klockan är 21.00 Varit ute hela dagen och känner faktiskt att jag håller på att längta upp i soffan med en kopp starkt kaffe....Aldrig fel....

I morgon måste jag upp en sväng till stugan och hämta symaskinen som ska lånas bort. All färg finns även den där uppe så den måste jag också hämta. Stolarna och bordet som ska vara här hemma i uterummet får jag vänta med att hämta hem....Ni vet man är ju inte så stark som man önskar att man skulle vara...

Slutsurrat till slut.

Önskar er en fortsatt trevlig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar