Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Jag är så blöt om både skor o strumpor...

Regnet fortsätter att ösa ned....

Det jag har kommit fram till är att....Jag ska köpa mig ett par höga gummi stövlar....



En önskesten som jag har i handen,
Den har jag hittat nere vid stranden.
Om jag håller den alldeles still,
Så får jag önska vad jag vill...

Nu önskar jag att det slutar regna....

Allt är så blött...

Regndropparna hänger tunga...



Den lilla daggkåpan behöver nog inte samla in så mycket mer vatten...





Pelargonens gröna blad har blivit röda...
Som om den har fått blåmärken.....



Ja man undrar hur länge det ska ta innan man kan sitta i dom här och njuta av solens strålar...



Dom som vet hur man mår skönt...Ja det är dessa små individer som inte alls verkar bekymrade över allt regnande....



Oskar han ligger under soffan, tycker nog han blir minst störd där :)




MÅ DET ÖSA...

Må det ösa, må det ösa,
må det regna bäst det vill
Må det slaska, må det plaska
Vi marscherar vart vi vill

Sicket väder, våta kläder,
inte gör det oss ett smul
Öppna slussar, vattenpussar
Vi har ändå alltid kul

Hela floder över jorden
Må från himlen strömma ner
Vi blott stimma glatt och simma
När vi inte bottnar mer

Om det töar, om det snöar
Vi har alltid gott humör
Ingen fryser, alla myser,
Allt är bara som det bör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar