Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Måndag kväll...

Tänka sig vilken bra dag det blev i alla fall. Solen är väl ändå underbar. Kanske inte så varmt men man har i alla fall orkat göra en massa som man inte skulle ha gjort om det hade varit 30 grader....

Gjorde en snabb blandlåda med biffar, bacon , potatis och lite olika grönsaker, Svisch in i ugnen och det blev till en middag som uppskattades av mina mågar och Elin :))

Tänk vilken tur att dom kom precis i dag för då fick jag hjälp att rengöra dammen, helt perfekt...I morgon ska jag göra den i ordning, blev alldeles för mätt och lat efter maten för att göra det i dag.



Lella hade med sig en lite godispåse, och vad hittar vi väl där....Jooo
BISKVIER....Det bästa jag vet i fikaväg....
Kan tala om att jag har mumsat i kväll Mmmmmm.....

Tack för det....Dom smakade underbart...som vanligt :))

I kväll när jag hade bäddat rent och skurat i sovrummet skurade jag av i "mitt " rum, ni vet det där rummet som jag ställer alla saker som jag ska göra....

Herre min skapare vad saker det håller på att samla där..Ni vet sådana saker som jag borde göra något åt eller slänga....

Dom små skärmarna som jag nu bara skulle sy något sött på....


Dom utvalda tygerna som skulle bli små dukar till fikafatet...



Klänningarna till dockorna som är osydda....



Spetsarna som jag skulle göra små underverk med....


.
Penslar som inte har sett färg på länge....



För att inte tala om den fullproppade garderoben med taveldukar och någon lampa som ska målas om och......ja vete.....vad allt skräp är...



Måste ta mig en städdag i detta rum....men inte i veckan...det får bli någon dag som ändå är tråkig...en sån där regnig dag...;)

Nu är det natti, natti. Duschen väntar med sitt värmande vatten mot stela leder.
Sedan en nybäddad mysig skön säng.....



Dom skira gardinerna flaggar i vinden, det kommer att bli gudomligt svalt och skönt...:))

Sov gott Zzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar