Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Måndag och ändå söndag...:))

Vaknade till strålande sol och 14 grader varmt, kan man få det härligare.

Köket har avancerat avsevärt, en del är färdigt den andra delen kommer så småningom :)

Blev så jätteglad och jättenöjd....Nu går det andas här inne. Bort med dom mörka köksskåparna och in med ljus och värme.... Å tänka sig som alla sa till mig i början....när du får inredningen ljusare kommer du inte att störa dig över det nötta fläckiga golvet som jag även det hatat... Tänk så rätt dom hade, nu tycker jag det är riktigt charmigt :))

Nu är det såååå roligt stiga upp på morgonen och gå in i köket och brygga sig en kopp gott kaffe...
Mmmmmmm


Lilla gubben har varit sååå duktig, snickrat alla hyllorna, klätt in skåparna med panel, har till och med byggt en pall så jag når upp till dom övre hyllorna :)



Han byggde en kryddhylla där dom förut äckligt bruna luckorna satt....



En söt klocka som passade perfekt fick jag av Jenny... :))



Den fina vågen fick jag hem från stugan i Jokkmokk när Elin var upp och hämtade katten...:))



Så många fina saker man fått....


Ja bortskämd är man...:))



Den lilla godispåsen får öppnas när det blir akut sötsug....:))



Årets första lilla bukett blev inplockad från ängen....:)



Det ena av dom panelinklädda skåpen blev vinställ....:)



Det andra blev en plats till pallen som gubben byggde...:)) Pallen och bakbordet målade jag i samma färg som det stora hörnskåpet. Blev så fint att färgen kom igen i köket.... :))



Det gamla aktionsfyndet, slagbordet fick en ny plats framför soffan....:))



Solens morgonstrålar lyser upp så hela köket badar i ljus....och snacka om ljust, härligt luftigt det ha blivit...

Jag är så enormt nöjd och tacksam över att till slut få det här gjort. Borta är det mörka köket som man bara ville blunda för....Nu njuter man bara.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar