Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ VARMT....

I dag fortsätter värmen, riktigt, riktigt varmt. Borde gå ut och rensa lite ogräs i blombänkarna men det är alldeles för hett, det får vänta tills det blir svalare...


Har varit till doktorn i dag, resulterade i 12 rör blod, trodde dom skulle tappa mig på allt jag hade...Haha nä inte riktigt men det är nog det mesta jag någonsin har tagit. EKG, urinprov och blodtryck, ja hela baletten....

Konstigt det här med läkare....Ibland söker man för någonting allvarligt som när jag hade giftstruma. Fick hålla på i åtta månader innan dom kom fram till vad det var.....Vad berodde det då på....Jo dom tog alldeles för lite prover....Nu är man dit för att få mer tabletter av det man redan brukar ta och det blir en hel jädrans massa provtagning....

Frågade faktiskt labb sköterskan och hon sa att just den här doktorn tycker om att ta en massa prover så man går igenom hela registret.....Då ser man....det är skillnad på lort och pannkaka...

Träffade min måg på apoteket...Han hade varit med lilla kissen Alba hos veterinären. Hon hade en infektion i ögat så där ser man, inte lätt att vara djur alla gånger heller.

Medecinerna är i alla fall hämtade, nu är det bara vänta och se om man hamnar på slaktbänken eller hur det blir.....

-------------



Så blev det då klart att vi hämtar lilla Harriet :)) Antingen blir det i veckan eller på fjorton dagar.
Är inte riktigt klart än.... Tänk dom ser ut som små valpar fastän dom har ett par år på nacken...

Kommer ihåg när Alice var liten, vår första dvärgspets, det var nog det sötaste jag någonsin hade sett :)) I dag är hon lite större men fortfarande väldigt söt...

Som liten var hon såååååå söt....



Uppfödaren Marie har valpar till salu just nu...Underbart söta.....
Man kan nästan inte stå emot......



Vilken liten dunboll...Dom här två korten är lånade från Maries hemsida...:))



Nu måste jag nog ändå försöka göra någonting fastän det är så varmt. Hade tänkt tvätta och hänga ut men tallarn har börjat sprida sitt pollen så allt är gult här ute nu, skulle inte tro att tvätten blir så fin av det....

Önskar alla en trevlig dag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar