Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Bra recept....


Ja det finns många som är bra....men om man gör så här så slutar allt lyckligt ;)

Först skickar man fyra små sms, halv sju hos mig.

Man sätter ugnen på 200 grader.

Tar lite torsk


Som man fördelar i en rymlig form.
Saltar och pepprar.

Så brer man soltorkade tomater och purjolök över.



Man rör ihop en blandning av grädde och tomatpuré och häller över.



Man sätter in det i ugnen i ca 30 min.

När den är färdig tar man ut den och strör över hackade ägg.



Och härligt stora skalade räkor.



Under tiden fisken står i ugnen, kokar man potatis. Man gör en härlig sallad.



Tar fram goda oliver.



Skär upp ett grovt gott bröd.



Så får man fyra små sms, Jaa vi kommer.

Då är kvällen räddad. Då kommer dom små trollen.
 Man sitter och surrar och pratar i munnen på varandra och har det riktigt trevligt.

När kvällen är slut och alla har farit hem och man har städat bort, ja då är man ganska trött.

Man snacka om att det är värt varenda minut av tiden som gick.

Oj måste skynda mig, dom kommer snart ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar