Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Sovmorron.....

I morse när jag vaknade till så pass att jag kunde se vad klockan var blev det bråttom.
Halv åtta......När jag kom in stod Jenny i köket och kokade kaffe, hon måste ha smygit in för inte ens hundarna hade sagt till. Så tokigt det kan bli.....

Sen avlöpte frukosten som vanligt ;) Vi satt och planerade lite för helgen. Blir nog så att vi far upp till stugan. Jenny och Daniel vill upp och köra lite skoter och för mig är det dags att ta bort alla julsakerna som fortfarande står kvar :/

Elin stackarn jobbar i helgen, Jim far bort på en skoterhelg, så hon blir ensammen. Kanske hon hinner upp en snabbis i alla fall :)

Det är klart att man håller på att längta upp, var ju ett bra tag sedan sist, inte sen nyår.
Käns som evigheter sedan man såg alla grannarna där uppe.

Nu närmar sig det man ser fram emot, våren......för varje dag som går kommer vi närmare...Oj, oj, oj....så skönt det kommer att bli. Just nu är man lite less snön.

Ska i dag börja packa en massa saker, allt man hade tagit hem för tvätt ska upp.
En hel del fina saker man fick i julklapp ska tas med. Blir roligt att få pynta om lite grann.

Det var jättelänge sedan jag tog några nya bilder på stugan. Det märkte jag när jag gick igenom bildarkivet, måste uppdatera......brukar titta i det när suget efter stugan blir för stort. Det blir något man får roa sig med när dom andra är ute och kör skoter...
Plocka, pynta och ta några nya kort.

I dag ska jag baka lite semlor....jisses så gott det kommer att bli, för att inte tala om så enkelt sätta fram när det kommer någon. Ja det blir perfekt.
Måndag kanske vi får främmande till tisdag, inget bestämt men vi får se.
Alltid kul med vänner :))

Soffsittningen är färdig nu, bara sätta igång denna onsdag som började så trögt.

Flashbacks....



Kolla in sommaren utanför fönstret...Mmmmmm








Längtar till sol och grillning.....











Längtar efter att se liv och rörelse i grannstugan...


Och deras små visiter, på morgon i pyjamas och på kvällen med en liten vinflaska kanske;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar