Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Fortfarande....


Vet inte vad som är fel..

Har fortfarande så himla mycket värk. Hjälper inte hur mycket man än tar in eller vilar.
Jag är så less, så less att snart får någon hjälpa mig att hänga upp snaran.

Känns som om det finns så mycket måsten och när man inte orkar göra dom blir allt ännu mycket sämre. Man kan inte påstå att humöret är på topp, känns hellre som om allt hopar sig i en stor hög. Livet är inte lätt och ingen har sagt att det ska vara det heller...Men visst önskar man att det hade varit lite lättare just nu.

Jag tål inte mig själv när jag är så här. Jag är ledsen, arg och irriterad.

När man är så här blir man så destruktiv....finns saker i ens liv som man alltid håller tyst om, sånt där man inte pratar om vet ni....sånt där som man bara skulle vilja skrika ut.......men med god uppfostran som man har fått, gör man bara inte så. Man vågar inte skrika ut sånt som ligger och pyr inom en, sånt som aldrig någonsin slocknar helt.

Allt det där går så bra när man kan hålla sig igång med en massa saker....men när man inte orkar det, ja då blossar den eviga glöden upp och börjar brinna så det gör ont i själen.

Jag kan älska, ja det kan jag....Jag älskar min familj mer än allt annat... och många mer med dom, men jag kan hata med och då hatar jag ordentligt...det finns några personer som jag hatar mer än allt annat. personer som jag verkligen skulle vilja spy galla över.

En sen barnsben och två från vuxet liv, så, så många är det inte...

Varför kan man då inte ta tjuren vid hornen och säga vad man tycker...
Nä men oj det vågar man ju inte, för så gör man inte, hur mycket dom än har vräkt ur sig, hur än dom än har betett sig....Nä men så gör ju inte jag....

Hur falsk och skenhelig är man egentligen....jo lika mycket som dom som alltid skriver så fina ord på fb, älska din nästa.....älska dig själv.... bla, bla, bla....som om dom vore godheten själv.....men som man vet inte gör annat än pratar skit och gör andra illa med sitt beteende...

Lika falsk är man då själv som aldrig någonsin vågar stå för sina tankar om vad man tycker eller tänker.

En sak har jag lovat mig, det är svårt att lära en gammal hund sitta så det känns som om det är försent nu, men i mitt nästa liv ska jag våga stå för den jag är ......

I det livet ska ingen få trampa på mig, inte hota med stryk, ingen hota om att ingen skulle tro mig om jag berättade sanningen! Ingen skulle få behandla de mina illa....

I nästa liv ska det bara finnas sanning......
Och ett sanningens ord!!!
Där ska ingen fegehet råda..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar