Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Lite spännande....



Visst var det väl som lite spännande att sätta sig ner och se det okända från furunäset.
Var inte så mycket som jag trodde...Men det kanske är för att jag har en favorit, Terry Evans, blir som bara att jag ser dom gånger han är med.

Däremot så tycker man att som medium skulle man inte ha fått sova en blund över huvud taget, så mycket vilsna själar det måste finnas där....

Dom levande ville i alla fall lämna spår efter sig...

Publicerat i PT, Den 21 Januari 1972..

Då hittade min svärfar ett dokument "lite för tidigt tyckte den som skrev"

Tidsdokument på Furunäsets sjukhus hittades för tidigt



Signar Lindholm, som bragte den 43-åriga pappbiten i dagen, berättar att man i samband med ombyggnader ofta träffar på namnteckningar och data på bräder, takbjälkar eller så. Sågspånsfyllda golv brukar också dölja papperslappar med ibland tidstypiska anteckningar. Men det är första gången Lindholm hittade någonting i en tegelvägg.

Texten på "dokumentet", skriven med blyerts, har i sin helhet följande lydelse:

   "Till efterkommandes kännedom. Härmed göres veterligt att en större reparation
    företagits å härvarande hospital anno 1929. Undertecknade målare utförde
    målningsarbetena under målar-mästaren Ernst Karlssons ledning. Piteå den 26
    mars 1929. Elis Sköld, Odal Wikström, Arvid Berglund, E. Engstrand, E. Sterner,
    A. Christoffersson.

Ja herre min......Det ska nog sitta både det ena och det andra i väggarna på Furunäset, tänk om dom kunde prata.....Men det är nog lika bra att dom inte kan det....när man tänker efter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar