Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Skitdag......


Jag är glad över att Jenny har farit på en spa helg, med massage, ansiktsbehandling, bra mat och allt det där som jag verkligen tycker att hon är värd. Hon är alltid så omtänksam så hon behöver någonting för sig själv. Önskar bara att Elin kunde åka på en sådan resa efter en massa skit hon varit med om.

Jag är så glad att Elin har flyttat hästen så hon kan komma hem och hälsa på så mycket oftare nu, att jag får stryka hennes kind och säga att jag tycker om henne och få skämma bort lite, vilket jag inte har kunnat på en längre tid, och nu kommer jag aldrig mer att hålla det tillbaka.

Jag är så glad att jag har en karl som alltid är så förstående och snäll och jag älskar honom för allt han står för.

Jag är så glad att jag har två svärsöner som jag tycker om. Som Daniel i går när han hade ätit sin smörgostårta och stäckte ut sig i soffan och sa......Jag mår så bra här. Det gjorde mig så glad, fastän jag inte sa något, så värmer det verkligen i hjärtat.

Jag är så glad över mina djur och allt jag har. Jag är så bortskämd och definitivt inte bortglömd på något sätt.

Jag är glad över våra vänner som aldrig har några krav, det kan gå hur länge som helst utan att vi träffas och ändå kan vi vara vänner.

Jag är glad över att ha kommit igång med mina promenader.

Så egentligen borde jag inte....

Men ja i dag har jag en riktig skitdag.

Slog på tv:n och där var det BH reklam.. om vilken bh du skulle ha för att få den bästa bysten....Vad är bh....jag kan inte ens ha bh för värken. Nä det är bara att acceptera att brösten hänger som sladdlampor, men visst fn är det irriterande.

Det som är viktigt att inse är........att det beror inte på någon annan att man har en skitdag, egentligen beror sådant mest på en själv. Och ja, i mitt fall är det så.

Dom dagar jag inte tål mig själv, tål jag inte omgivningen heller fastän dom inte har gjort ett skit. Man är irriterad över att hundarna skäller, katterna jamar...det är hår över allt, dammtussar här och där..... " som annars inte gör så mycket"

Och det enda som det är fel på är just mig själv. Att inse sina egna brister, inse att om jag är sur på omgivningen drabbar det bara mig ännu mer. Omgivningen rår inte för att man har ont varje dag, min omgivning kan inte göra någonting mer  än vad dom redan gör för att jag ska må bättre.

Tänk så jäkla bra jag har det....

Å ändå har jag en riktig skitdag.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar