Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Det är måndag morgon och......



Nu måste man verkligen komma ikapp all ledighet som har varit.

Inte bara ledighet utan slöheten som har varit....Trots jul och alla helger med allt det innebär har jag verkligen unnat mig att vara ledig....Inga måsten utan allt sådant har jag för en gångs skull lagt på hyllan....värken har naturligtvis gjort sitt....har inte varit så bra väder för gamla gummor som har ont i sina gamla kroppar....;)

Strykbrädan verkligen skriker om att få komma fram, vi får hoppas att strykjärnet inte känns som en hundrakilosvikt. Den rena tvätten har lagts på hög så jag kan lova att det är en hel dags strykning....

I dag är det lite kallare -18 visade min mätare i morse, kanske man skulle passa på att kasta ut lite kvalsterkuddar, som sagt det är det enda dom kalla dagarna är bra till, känns väl aldrig så himla fräscht som när alla mjuka föremål har legat ute en hel dag i kylan. Att man kan tycka det är sådan skön känsla, veta att det ligger en mängd levande organismer ute och fryser ihjäl....Jippiiii. Alla får man långt ifrån bort men sämre kan det inte bli...

Eller ?


Så kanske det inte alls är så konstigt att man njuter av att dom verkligen fryser ihjäl.
Fastän jag har hört att man nog behöver en del av dessa vidriga varelser kan jag inte annat än rysa ner jag ser dom....Det är verkligen en bild som hämtad ur en skräckfilm....

Jag kommer ihåg första gången jag såg detta djur i ett program på tv.
Den kvällen var det jobbigt tänka sig att man skulle krypa ner i en säng full i kvalster. Sanningen att säga har jag fortfarande jobbigt med detta, kanske därför jag byter sängkäder annan var dag.....

Nog om detta....

Kvalster eller inte.....Nu ska i alla fall strykjärnet fram..Hm undra om man kan bränna ihjäl dom jävlarna.....

Nämen....Vad är det jag sysslar med egentligen....
Jo jag försöker medvetet fördröja att gå in till min växande hög av rentvätt......men saknar någonting spännande eller vettigt att skriva om.....

Hörni.....Ha en bra dag där ute....Det har jag tänkt....!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar