Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Först och främst går tankarna till en granne som tappade en familjemedlem i den tragiska trafikolyckan i går.
Lider verkligen med dom.

Det känns alltid så onödigt när någonting sådant här händer.
Man tänker på alla oansvariga förare som finns där ute på vägarna.
Alltför många bryr sig inte om konsekvenserna av att dom kör för fort.
Oftast är det oskyldiga som drabbas.

I ett sådant oväder som var i går är det nog svårt för alla trafikanter.
Antingen kör dom 30 och är stoppklossar, eller så kör dom 100 och har ingen som helst sikt åt något håll, dom ska bara fram, kosta vad det kosta vill.
Det blir en massa snörök och sikten är dålig.

Det är inte lätt....Man ska nog hålla sig ifrån vägarna så mycket man nu kan när vädret var som i går.


_ _ _ _ _ _ _ _

I dag är det soligt och vackert, kylan håller fortfarande i sig så några längre utevistelser blir det inte än, här visar mätaren på 25.

Hörde någon som sa att det skulle bli mycket mildare i helgen, hoppas verkligen att dom har sant.

Här har det varit folk hela förmiddagen så man har inte gjort ett vettigt handtag....inte ännu i alla fall. Finns mycket att göra däremot, jag ser det när solens strålar sprider sig över bänkar och golv. 

Damm, damm, damm.....

Bäst sätta igång.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar