Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ I samma hjulspår.....

Vi människor trampar i samma julspår som vanligt, det är inte så mycket som verkligen berör oss, och när det gör det, är det oftast av fel anledning.....

Om man tar denna bild som figurerar över allt nu!


Visst ! det är så sant, vi tittar på bilden, vi tänker just det, bläddrar vidare men reagerar inte så som man borde göra !

Så kommer den nakna sanningen !



En helt normal bild på hur det ser ut när ett par åldrats, man skäms lite och tycker hur i jesse namn kan dom låta sig fotograferas så där....! vissa upplever det riktigt äckligt!

Själv är även jag tacksam över att bilden inte togs framifrån, däremot som den är, tycker jag den är så himla gullig...
Våga visa på ålderns höst, för vad är det egentligen vi ser här...jo ett gammalt sött par som fortfarande kan se det fina hos varandra, trots valkar o rynkor....

Den här andra bilden borde vi inte reagera på alls, annat än tänka så sött och bläddra vidare...

Den första bilden, ja där borde vi verkligen stanna upp och tänka efter, om fler gjorde det kanske världen skulle se bättre ut.

Själv försöker jag att skicka in mina "små" bidrag, en liten, liten hjälpande hand. Vet inte om något av det verkligen kommer fram men det känns bättre för mig just när jag har gjort det i alla fall!

Det jag skickar är ingenting, ingenting mot det jag skulle kunna skicka, och skulle nog göra det om jag verkligen visste att hjälpen kom fram till dom lidande.

Om alla som gapar och skriker över allt och inget skulle ena sina röster till ett gemensamt mål, ja då skulle vi komma oss långt...

Eller !!

Om vi bara skulle tänka på alla dom stackars barnen i världen istället för alla saker vi önskar skaffa oss i denna prylgalna värld....

"När man kommit i min ålder och har varit med om det mesta, har en massa saker "som jag inte ens behöver" istället skulle tänka på att dela med mig till dom som verkligen behöver....

Det är verkligen någonting att tänka på !!!

"Själv en som blundar allt för ofta"
För sanningen gör ont!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar