Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Så trevligt :))


Så mysigt.....

I kväll blir det tjejkväll :)

Här kommer lite tips på ansiktsmasker....

Upmjukande & Utslätande Mot Rynkor
*1 glas naturell yoghurt
*½ finriven gurka.
Blanda yoghurt och gurka.

Smörj in smeten i ansiktet och låt verka i 10 min.
Skölj av med ljummet vatten.


Lugnande & Fuktgivande
*1 tsk filmjölk eller naturell yoghurt
*1 tsk honung

Smörj in den tunnflytande smeten och låt verka i 20 min.
Tvätta av med ljummet vatten.


Antirynkmask
*2 msk vetemjöl
*2 msk honung
*2 msk mjölk

Vispa ihop ingredienserna till en jämn smet.
Applicera på ansikte och hals och låt verka i 20 min.
Skölj av med ljummet vatten.
Kan förebygga rynkor om man lägger den regelbundet
.


Renande & Sammandragande
*2 dl havremjöl (havregryn stötta i mortel)
*3 msk färskpressad citron
*2 msk kallpressad mandelolja
* vatten

Blanda ingredienserna.
Använd så mycket vatten som behövs till en bra konsistens.
Applicera masken och låt sitta i 15 minuter.
Skölj med ljummet vatten.
Den här masken renar och drar ihop porerna och är bra för fet hy.


Uppfräschande
*1 äggula
*2 tsk vetekli
*2 tsk honung

*1 tsk färskpressad citron eller äppelcidervinäger.

Blanda ingredienserna till en smet och applicera på ansikte och hals.
Låt verka i 15-20 minuter.
Skölj med ljummet vatten.
Denna mask passar på alla hudtyper.


Herre min så fräsch man ska bli ;)

Och det blir man, inte med ansiktsmaskerna nu så mycket tror jag, men med lite god mat och mysigt, trevligt sällskap.....

Ja det är nog det bästa receptet för att bli både uppiggad och glad och vad är väl fräschare än det :))





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar