Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Droppar från taket....





I dag droppar det från taken och det är kanonväder :))

Gubben var uppe i ottan och skuttade omkring som ett barn på julafton.
Varför ?

Jo han skulle nämligen och hämta den efterlängtade skotern som han nu har surrat om i månader och i dag händer det äntligen :)

En gammal skoter som finns på en Ö i Luleå som han har fått av vår stuggranne.
Isarna har inte varit så stadiga hittills i vinter så det är först nu som en skoterväg är stakad ut till ön. Jim o Daniel följer med så det är fullt pådrag. Samtidigt som skoter hämtningen skulle dom hjälpa grannen skotta av taken på stugan han har där.

Alltid roligt att kunna hjälpa varandra. Grannen hade så gulligt inlägg på fb, ska tillägga att han är verkligen godheten själv den där killen :))

fb inlägget löd....

Tänk om alla skulle ha en Anders till granne! Denna Anders är Inte bara en atlet( väldigt lik Ivenhoe med sin lans) utan har oxå det största hjärta som finns! Idag har han dragit igång takskottning av stugtak. Han tar med sig sina svärsöner Jim o Daniel och kommer till Luleå för att hjälpa mig skotta detta j...a tak. Vilka killar!!!!

Atlet ?? Jag tror killen behöver skaffa sig nya glasögon ;)

Som sagt, alltid roligt att hjälpa varandra men nog tror jag att det var den där gamla skotern som drog mest ;)

Fint väder har dom i alla fall denna dag, vi får hoppas att allt går bra.
Daniel o Jim hade sina skotrar med så det blir nog lite körning för dom också :)

Elin ligger här på soffan och vilar efter en tidig morgon i stallet :)
Försöker vara lite tyst så hon kan snutta en stund!

I kväll blir det middag hos Farmor o Farfar, smarrigt. Skönt, då slipper man göra någon middag själv i dag :)) Lax på saltbädd skulle det visst bli och dagen till ära skulle hon försöka sig på några smulpajer :) Annars är det där med efterrätter inte Farmors grej...Men det kommer säkert att bli jätte bra :) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar