Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Så vackert....


I dag är det otroligt vackert ute. Solen skiner och röken från skorstenarna stiger rakt upp, allt är lungnt och stilla, endast fåglarna flyger i skytteltrafik till fågelbordet för att få sig ett litet frö..

Det var det första jag gjorde i morse, fylla på fröautomaten...Stackars små liv i denna kyla. 37 grader var det i morse och visst håller vi snart på att längta efter istapparna...ett tecken på värme....

Inne är det varmt och skönt.
Sitter i soffan och tänker att det var skönt höra av gubben på morron och veta att han har tagit sig ner till Göteborg utan större besvär. Trots att det var köer både här och där på grund av trafikolyckor.

Måste le lite här för mig själv när jag tänker på hur omtänksam gubbe man har....Å då menar jag i allt!! Som till att: När han fick veta att han var tvungen iväg, skyndade han sig att fara och handla åt mig så jag inte skulle behöva ut i kylan, alla små praktiska saker han gör innan han far, att han ringer och meddelar att han mår bara bra innan man slår på radio eller tv där det meddelas om olyckor på vägarna.

Nu har dom det lite körigt neröver, snö och halt. Vi får hoppas att fortsättningen av resan går lika bra som den har börjat.

Nu är det snart lunch, jag är hungrig och suget efter kycklinggratängen jag gjorde i går, som nu har varit i mitt huvud hela morgonen. 

Jim och Elin var hemma i går kväll, Jim är aldrig omöjlig att bjuda på en bit mat, trots att dom hade ätit....Elin däremot hon intog ryggläge på soffan och somnade så gott att det gick nästan inte få liv i henne när sena kvällen var kommen och det var dags att fara hem. Ja det lilla trötta livet kom hem och sov bort en stund, hon kunde inte förstå att vår soffa var så skön ;)

Jenny ringde sent i går kväll för att höra att allt var ok.
Hon ringde relativt tidigt "Hann i alla fall vakna" ;) i morse och kollade att allt var ok.
Ja man kan bara inte vara mer väl omhändertagen...

I går kväll skulle dom bjuda på middag, bilen var varm och Daniel skulle komma och hämta mig...Men tyvärr så hade jag redan hunnit göra min mat och höll just på att ösa i mig sista tuggan när hon ringde. Tanken var strålande och jag hoppas att det taimar bättre en annan gång :))

Mycket mat i mitt huvud nu.....Men det löser jag...

MOT KYLSKÅPEN.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar