Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Ja vilken underbar dag :) 8 grader varmt och det tinar så det låter som om det finns tusen små bäckar på gården. UNDERBART.....snön kan inte smälta nog fort nu, allt vill man ha bort.

Det som göms i snö, kommer upp i tö.....ja nog är det väl alltid så!! När man ser ut så ligger det lite mjukisdjur som lilla Fideli har dragit ut på gården under vinter perioden....gör ingenting att det kommer fram lite ditt och datt bara det kommer :)))

Ja just det vårkänslor, en sån här dag känner man verkligen att man har dom som små lökar i kroppen som nu börjar spira på allvar. Man tänker på allt man ska och vill göra när snön har tinat bort. Ja man tänker även på vad man vill göra inne och där är det ju aldrig någon snö. Men det är konstigt, när det tinar och blir vår ute är det som om det även tinar bort någonting inne :))

Att göra om och till och allt vad man säger, lockar nu mer än någonsin :))
Vi har i alla fall kommit på att vi ska göra om på stugan. Ta bort lite överskåpar i köket och öppna en öppning med ett gammalt fönster in till rummet. Och då ni, då får jag äntligen mina hyllor i köket i stället för skåpar.



Den här bilden är från i julas på stugan, tack och lov är det inte jul :))
I alla fall, där tavlan hänger på den här bilden kommer det som sagt att bli en öppning med ett gammalt fönster in till köket. Blir mycket ljusare och man kommer att få kontakt med dom som sitter i rummet utan att behöva springa runt hela huset, helt perfekt :))

Det enda som gubben oroar sig över är all sågspån som vi vet finns i alla gamla hus. DET KOMMER ATT RAAAASA!!!! Ja, ja det är ju bara att städa och röjja, värre har man varit med om, som när hela trossbotten hade pajjat här i rummet!! Men nu är då det fixat tack och lov :))

Jag har tittat in på Ängsbodans blogg, sett helt underbara charfar som hon har, en sån skulle sätta en bild på mina vårkänslor :)) skira och fina :))


Underbara :)) Måste bara åka dit nu någon kväll :))


Har även hittat ljuvliga paj formar från Handplockat som ger mig lust att laga mat och ha en härlig trädgårdsfest :)
(Får naturligtvis vänta ett litet tag än:)) )

Nu börjar jag se blå himmel, har varit lite mulet här men snart kommer nog solen.
Dags att sluta sitta framför datorn och gå ut och få luft. Jag har varit rejält förkyld i veckan, jaaa för #2"6%& gången jag vet!!  Jag vet också att jag skulle ha plockat upp telefonen och ringt till några som tycker jag är VÄLDIGT dålig på att ringa!! Men min röst har inte orkat med det. Nu är det som sagt bättre Å ja kära syster yster, nu ska jag ringa dig i dag :))

Hoppas ni får en riktigt trevlig dag där ute :)
Sköt om er :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar