Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


Ja en god morgon men trött som bara den. Det blev sent i går kväll. Hade kvällsfrämmande och vi tittade på Harry Potter tillsammans.

Efter det var det lite smått och gott man hade ogjort, det tog ett bra tag innan jag kom mig i säng.

Var och stor handlade i går. Med påsk och allt blir det mycket man ska dra hem.... Köttfärs till köttbullarna....Lax för att grava....Sill för att göra sill sallad och inlagd sill.... En stor risrökt skinka....korv i alla de valörer....kött till grillning....pastej....och lite annat smått och gott :) Det blev i alla fall en hel del innan jag var färdig. Påsken är precis som julen, en enda stor bullemi afton!!

Och så köpte jag mig naturligtvis en massa frukt. Fruktsalladen som jag tjatade om att det sög så mycket efter.....den blev gudomlig.....en massa frukter och bär. Snacka om vitaminbomb :))
För att inte tala om hur vansinnigt gott det var :))

Kolla in så fräsch den blev :))


Inhandlat så Jenny får sig en riktig frukost nu på morron, gårdagens var det minsann inte mycket att skryta om. Hon överlevde i alla fall, för jag träffade henne i går kväll :))

Nu är det bara att lägga på ett kol....få så mycket som möjligt gjort medans gubben är borta.
Känner mig mycket bättre i dag faktiskt......hoppas det håller i sig :))
Måste vara den där vitamin injektionen jag fick i mig i går :))

Ha en riktigt bra dag alla där ute :)



Nalle puh citat:




Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar