Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Fredags gott :)

BANAN KLADDKAKA.



Ingredienser:


Gör så här:


Smält smöret och låt det svalna under tiden du rör ihop resten.
Vispa ägg och socker. Blanda ner vaniljsocker och kakao. Tillsätt vetemjölet och blanda till en jämn smet.
Rör i det smälta smöret.

Hacka bananerna grovt och blanda ner dem eller lägg i bananerna hela och kör med elvisp.

Häll smeten i en rund form (ca 25 cm i diameter) som man kan smörja om man vill. (Jag brukar använda teflonform och smörjer inte den.)

Grädda mitt i ugnen i 175°C i 30 minuter.

Ta ut kakan ur ugnen och låt den svalna till rumstemperatur. Förvara den därefter i kylen tills servering. Den blir ännu godare efter ett par dagar i kylen och håller sig där i åtminstone en vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar