Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)


I dag är jag så styv i kroppen att det känns som jag skulle vilja sätta mig ner med nalle och bygga med klossar. Har sovit lite trögt men det gör ingenting, känner jag mig trött får jag väl vila middag senare i dag :)) No äre väl ändå så.....som lella skulle ha sagt :))

Våran lilla lella som gör både syster, mor o far glad när hennes sprudlande humör kommer fram.
Tappa aldrig det.

Tänk söndag, helgen har gått såååå fort, fastän man inga intressen har sysslat med.....måste nog vara något fel på oss som inte har en massa intressen att flänga runt till. Att vi är sånna som uppskattar det vi har och bara njuter av det....

Pling, pling, pling
Vi är nog lite ding :))

Ja skit i det....vi är som vi är. Fastän det inte är dom galnas dag i dag, "det var ju i går", kan vi ändå få vara lite galna eller hur....Vissa är ju hur galna som helst utan att bli straffade :))

Jag har aldrig anklagat mig själv för att vara den smartaste tapeten på väggen. Nä det jag strävar efter är lugn och ro där alla individer har sina egna personligheter och som har rättigheten att leva så, utan att jag ska blanda mig i och försöka göra omgivningen till vad jag vill. För har man benägenheten och behovet att styra och ställa för andra runt omkring sig då är man riktigt illa ute!! Nä sköt dig själv och skit i andra....så länge du har egenskapen att hjälpa, stötta och finnas där för andra på ett positivt sätt....inte ett stjälpande, då har man ett riktigt innehållsrikt liv.

Nu ska jag gå och ta mig en kopp av det ny kokade kaffet. Till det ska jag unna mig ett wienerbröd.....

Jaaaa söndag och allt kan man väl få äta det till frukost :)) I går kväll var nämligen Jenny och Daniel här på besök, mycket  trevligt måste jag säga....I alla fall så hade Daniel med sig wienerbröd och bjöd på....förstå vilken besnepperli pojk :))

Jag har faktisk två mågar som jag är såå stolt över. Har man flickor får man det som kan liknas för söner sen, i sina mågar. Det kan vara åt andra hållet med om man bara vill!

Tur för mig blev det kvar av dessa bröd som jag bara älskar så nu blir det som sagt, dagens första kaffetår och ett underbart wienerbröd :))

Hoppas ni får en trevlig vilodag där ute :))



Nalle puh citat:

Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar