Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

Sååå skönt :)

Ja herre min skapare så skönt det är här på stugan. Här är det verkligen avkoppling kan man säga :) Förkylningen, nej den är fortfarande inte bra fastän jag har ätit antibiotika i en vecka. Men det är bara att vänta tills det har gått ur kroppen.

Ja vad har vi då gjort här på stugan....skäms nästan att säga det, men vi har inte gjort mycket alls!! Vi har haft mycket besök, av både nära och kära och andra vänner som vi inte har sett på länge, det är alltid lika roligt :)) Anders har varit duktigare, hugger ved nere vid vår andra stuga här i Åträsk, vi måste ha ved till nästa vinter med, tyvärr har vi ju erfarenhet av dom två senaste vintrarna!!

Har faktiskt plockat upp mina pelargoner ur källaren, klippt ner dom till nästan ingenting och gett dom ny fräsch jord så dom förhoppningsvis kan leva vidare och bli lika stora och vackra som i fjol :)




Ni ser det här är verkligen inte mycket till blomma, man kan inte tro att den någonsin ska växa till sig :) Men så här såg den ut förra våren när jag plockade upp dom och sen bara växte och växte dom till stora fina pelargoner :))


15 pelargoner hade jag i källaren. Dom har stått där hela hösten och vintern i lite, lite värme och tyvärr inget ljus. Snacka om att man är överlevnads kraftig då man överlever en sån sak!!
En enda hade dött bort !

Annars då....Ja dom kära barnen har varit här ett par gånger. Grillat stod högt och uppskattat på listan :) Flickorna satt och kopplade av med lite nyhets skvaller ;)



"Lilla gubben" och Jim var ute och grillade. Gubben hade fått nya byxor som han var mäkta stollt över....nu spelar han i samma klubb som sina mågar ;)




Oskar han tjuvstartade med att öppna påsk ägget :)
Faktiskt så tjuvstartade vi tjejer med :))



Sen spelade vi rappakalja halva natten till vi stöp i säng :)

Vi var på god middag i måndags hos Jenny och Daniel....hela familjen...mycket trevligt.
Tänk att vi aldrig blir less varandra.....ja den dagen kanske kommer också, men den dagen den sorgen, som dom brukar säga , just nu är det bara att njuta av flödet :))


Å....Just nu i denna stung brinner det och sprakar i brasan, det är varmt och skönt :) Snart ska man ut i solen. Det är riktigt vackert ute så det är bara passa på att njuta :)

Hoppas ni får en bra dag där ute :)
Det har jag tänkt ha i alla fall ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar