Vyer från stugan

Om mig

Mitt foto
Ja vem är jag? En kvinna på 50+ som tillbringar min mesta tid i hemmet med mina hundar o katter. Gift och har två underbara flickor :) Älskar gamla saker,loppis och auktionsfynd som alla hamnar på vår högt uppskattade sommarstuga :)

♥ Finns så mycket gott :))

Så var det onsdag.....Sista kvällen på stugan innan vi måste hem :(
Vi brukar alltid äta någonting gott och faktiskt smaka på ett gott vin till!


Kan tipsa om detta vin. Rosemount, shiraz 2008. Ett Australiensiskt vin som är riktigt, riktigt gott :)

Till detta blir det baconrullade kycklingfiléer....Mums :)


Någonting annat som är riktigt gott med kyckling är detta recept.



Kyckling- och mangorullar4 stora tortillabröd
1 grillad kyckling
1/3 salladshuvud
½ rödlök
1½ dl mangosås

Gör såhär:
Lägg strimlad sallad på ett tortilla bröd.
Skiva rödlöken tunnt och lägg på även detta på brödet.
Skiva kycklingen i tunna skivor och lägg på denna.
Toppa med mangosås och rulla ihop till en rulle.
Linda in i plastfolie och åt rullarna ligga kallt i ca 30 min.
Skiva upp rullarna i lagom stora munsbitar.

Inte dumt när man har kvällsmys :)

Som sagt så är det sista kvällen här, i morgon blir det hemfärd. Där väntar ett jättelass med ved som vi fick hemkört i går. Det är skönt att få göra bort att stapla det innan nästa vinters kyla. Måste säga att det är tur vi har Lasse!! Han är en tidigare "svärfar" till en av våra döttrar, vi har fortsatt att ha kontakt med varandra och det är han som fixar all ved till oss,  ja jag säger det, vilken underbar människa :)

Men det är någonting gott att se fram emot i morgon kväll med :)


Just det....surströmming....vi ska nämligen till Jim och Elin och äta surströmming, mums så jätte gott. Tänk vad man är bortskämd av sina underbara döttrar och mågar :)) Man kan inte ha det bättre :))

På tal om bortskämd.....Nu ska vi snart till våra grannar där vi är bjudna på sill o potatis till lunch. Ja som sagt kan man ha det bättre :)

Det är bara att njuta :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar